BRATISLAVA. Asociácia prieskumných agentúr preveruje agentúru Focus po tom, ako jeden z kandidátov na banskobystrického župana Martin Klus (SaS) spochybnil jej prieskum.
Anketárka údajne s jeho známou manipulovala.
Preverovanie denníka SME potvrdil šéf Focusu Martin Slosiarik. Jeho agentúra sa od minulého týždňa s Klusom na facebooku doťahuje o to, kto by mal prvý poprosiť druhú stranu o poskytnutie informácií k danému rozhovoru.

Prieskumy sú v prípade Banskobystrického kraja dôležitou súčasťou volieb. Keďže súčasná koalícia Smeru, SNS a Mosta-Hídu schválila jednokolové župné voľby, traja kandidáti Klus, Ján Lunter (nezásvislý) a Stanislav Mičev (nezávislý) súhlasili s tým, že sa spoja proti súčasnému županovi Marianovi Kotlebovi.
Dvaja slabší kandidáti podporia toho najsilnejšieho z trojice, aby sa netrieštili hlasy proti extrémizmu.
Kotleba, ktorý je v súčasnosti obvinený za používanie neonacistickej symboliky, svoju kandidatúru ešte neohlásil.
Stále platí odstúpenie v prípade nepriaznivých výsledkov, tvrdí Klus. Dodal, že rozhodujúci prieskum by mali robiť viaceré agentúry a v prípade Focusu ide zrejme len o individuálne zlyhanie.

„Toto nie je žiadne nedorozumenie ani individuálne zlyhanie, ale zámer vyrábať v kampani žumpu, napriek všetkým vzletným deklaráciám,“ reagoval na facebooku Adam Znášik z reklamnej agentúry Komplot, ktorý robil kampaň prezidentovi Andrejovi Kiskovi či SDKÚ.
Neštandardný rozhovor
Klus v utorok 15. augusta zverejnil na facebooku status, kde znázornil priebeh telefonického prieskumu agentúry Focus. Anketárka sa v ňom podľa neho snažila jeho známu dotlačiť k odpovedi, že by volila podnikateľa Jána Luntera.
„Rád by som zdôraznil, že ak by išlo o akúkoľvek inú agentúru a akéhokoľvek iného kandidáta, ktorý bol v danom rozhovore zvýhodňovaný, konal by som rovnako,“ povedal pre SME Klus.