BRATISLAVA. Výzvy a odkazy cez médiá. Tak vyzerá posledné dni komunikácia demokratických kandidátov na post banskobystrického župana, ktorí sa nevedia dohodnúť, kto z nich sa nakoniec postaví proti súčasnému županovi Marianovi Kotlebovi z extrémistickej ĽSNS.
Odpoveď na to by mal dať prieskum verejnej mienky. Výrobca zdravých nátierok Ján Lunter, ktorý vychádza z doterajších prieskumov ako najsilnejší, navrhol agentúru Focus, no ďalším piatim kandidátom sa viac pozdáva česká agentúra.
"Prieskum agentúry Focus nebudem spochybňovať, ale my si urobíme vlastný," hovorí jeden z kandidátov, šéf Múzea SNP Stanislav Mičev. Objednajú si ho do 22. septembra v českej agentúre, jej meno však prezradiť nechcel.

Nevylučuje, že výsledok ich prieskumu porovnajú s Lunterovým a z nich potom vzíde najsilnejší Kotlebov súper.
Pripojiť sa k Lunterovi pri zadávaní otázok Focusu však nehodlá. "On nás síce na to vyzval, ale ako sa máme zapojiť? Ja nepoznám spôsob. Nepovažujem to za korektné rokovanie," hovorí Mičev s tým, že Lunter ho po minulotýždňovej verejnej výzve inak nekontaktoval.
Očakával vraj minimálne telefonát, pretože politiku cez verejné odkazy odmieta.
Lunter by ich pripomienky zahrnul
Lunter, ktorého už podporili Smer, Most-Híd aj ďalšie mimoparlamentné strany, prišiel minulý týždeň s verejnou ponukou ďalším demokratickým kandidátom, aby si dali urobiť spoločný prieskum v renomovanej agentúre Focus.
Pripustil aj možnosť druhého prieskumu niektorého z kandidátov pod podmienkou, že agentúra bude členom Slovenskej asociácie výskumných agentúr. Ponuka vypršala túto stredu.