SME

Posledný vládny Tupolev vzlietne naposledy. Do múzea v Košiciach

Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe.

Na snímke súčasnosť a minulosť letky MV SR - v popredí Fokker 100 a v pozadí Tupolev 154M počas dňa otvorených dverí na Letisku M. R. Štefánika v Bratislave.Na snímke súčasnosť a minulosť letky MV SR - v popredí Fokker 100 a v pozadí Tupolev 154M počas dňa otvorených dverí na Letisku M. R. Štefánika v Bratislave. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Posledný Tupolev z vládnej letky skončí už v stredu svoju púť v múzeu. Tupolev (TU-154M) odletí v stredu popoludní z bratislavského letiska M. R. Štefánika do Košíc, kde sa stanem exponátom Múzea letectva v Košiciach, expozície Slovenského technického múzea.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posádku rozlúčkového letu dlhoročného stroja vládnej letky budú tvoriť piloti Viliam Polnišer a Jozef Belák a palubný inžinier František Rajnoha. Na rozlúčke s Tupolevom sa zúčastní aj minister vnútra Robert Kaliňák. Agentúru SITA o tom informoval hovorca ministerstva vnútra Petar Lazarov.

SkryťVypnúť reklamu

Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe, ktoré lieta a má výnimky na pristávanie v krajinách EÚ. Tupolev má kapacitu 116 miest, dosahuje rýchlosť 850 kilometrov za hodinu a má dolet 3 900 kilometrov. V prípade, že je na palube okolo 30 ľudí, tak je dolet až 6 300 kilometrov.

Stroj nalietal spolu 5 200 hodín a previezol 148-tisíc cestujúcich. Najčastejšie smeroval do Bruselu. Ako ďalej uviedol Lazarov, medzi významnými osobnosťami, ktoré boli na palube Tupoleva, patria pápež aj nórsky kráľ. Najdlhšia trasa lietadla aj s medzipristátiami mala 22 620 km a išlo o destinácie: Bratislava – Kazachstan – Peking – Japonsko sendai letisko – Tokio - Peking – Kazachstan a Bratislava.

Najdlhší let trval 6 hodín a 30 minút a bol z Tunisu do Angoly. Lietadlo malo počas svojej služby aj niekoľko porúch, pri ktorých muselo odletieť do ruskej Samary na opravu a strávilo tam niekoľko týždňov, dodáva sa v tlačovej správe ministerstva vnútra.

SkryťVypnúť reklamu

Obmena vládnej letky sa ukončila 2. septembra, keď na bratislavské letisko M. R. Štefánika priletel druhý Airbus A 319. Prvý Airbus je na Slovensku od júna 2016. Tieto stroje sú náhradou za ruské Tupolevy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 643
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 580
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 775
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu