BRATISLAVA. Ohľaduplný prístup k prírodným zdrojom má vysokú prioritu, tvrdí sieť obchodov Lidl na svojej stránke. V kampani rozdáva 100-tisíc plechoviek, v ktorých je podľa nej tatranský vzduch. Viacerých zákazníkov to zaskočilo.
Je pekné propagovať slovenské výrobky, ale ľudia by si mali uvedomiť, koľko energie sa spotrebuje na vyťaženie suroviny na takúto plechovku, jej dovoz a recykláciu. Keďže ide o jednorazový obal, ľudia prázdnu plechovku väčšinou prakticky okamžite vyhodia, tvrdí Branislav Moňok z mimovládnej organizácie Priatelia zeme.

Z ekologického hľadiska je podľa neho vhodnejším obalom napríklad vratná fľaša.
„Vo všeobecnosti je plechovka ako obal hlúposť, v živote by som si ju nekúpil. Radíme to aj ľuďom na našich prednáškach,“ povedal Moňok.
Na otázky, či je spomínaný suvenír vhodný, hovorca Lidlu Tomáš Bezák odpovedal, že sa dá recyklovať.
Spotreba energie
Plechovky s tatranským vzduchom sú vyrobené z klasického potravinárskeho plechu, tvrdí Ivana Kacvinská, hovorkyňa spoločnosti Tatrakon, ktorá ich vyrába.