SME

Lidl sa propaguje tatranským vzduchom a znečisťuje prostredie

Obchodný reťazec Lidl rozdáva údajný tatranský vzduch v plechovkách. Jeden z najhorších možných obalov, hovoria ochranári.

Plechovka s tatranským vzduchom má byť suvenír, ale môže skončiť aj v koši.  Plechovka s tatranským vzduchom má byť suvenír, ale môže skončiť aj v koši. (Zdroj: Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Ohľaduplný prístup k prírodným zdrojom má vysokú prioritu, tvrdí sieť obchodov Lidl na svojej stránke. V kampani rozdáva 100-tisíc plechoviek, v ktorých je podľa nej tatranský vzduch. Viacerých zákazníkov to zaskočilo.

Je pekné propagovať slovenské výrobky, ale ľudia by si mali uvedomiť, koľko energie sa spotrebuje na vyťaženie suroviny na takúto plechovku, jej dovoz a recykláciu. Keďže ide o jednorazový obal, ľudia prázdnu plechovku väčšinou prakticky okamžite vyhodia, tvrdí Branislav Moňok z mimovládnej organizácie Priatelia zeme.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Plasty v slovenskej vode nik nerieši, vodárne ďalšie filtrovanie odmietajú Čítajte 

Z ekologického hľadiska je podľa neho vhodnejším obalom napríklad vratná fľaša.

„Vo všeobecnosti je plechovka ako obal hlúposť, v živote by som si ju nekúpil. Radíme to aj ľuďom na našich prednáškach,“ povedal Moňok.

Na otázky, či je spomínaný suvenír vhodný, hovorca Lidlu Tomáš Bezák odpovedal, že sa dá recyklovať.

Spotreba energie

Plechovky s tatranským vzduchom sú vyrobené z klasického potravinárskeho plechu, tvrdí Ivana Kacvinská, hovorkyňa spoločnosti Tatrakon, ktorá ich vyrába.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G53KP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Obchod a nakupovanie
Odoberať tému

Súvisiace témy: Lidl
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 459
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 694
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 932
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 110
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 747
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu