BRATISLAVA. Nová ministerka školstva chce predložiť vlastnú koncepciu Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania.
To bolo aj dôvodom, prečo bola v pondelok zrušená schôdza parlamentného výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport, na ktorej mali poslanci diskutovať o reformnom dokumente Učiace sa Slovensko.
Ako povedal v piatok predseda výboru Ľubomír Petrák (Smer), dokument Učiace sa Slovensko nie je exekutívnym materiálom.
Podľa neho vládna koalícia má vôľu začať reformu školského systému. „Musí to byť však užší materiál, v ktorom budú jasne stanovené ciele a priority. V reformnom materiáli musia byť zadefinované nástroje a aj finančné prostriedky, ktoré povedú k naplneniu a udržateľnosti reformy,“ zdôraznil Petrák.
Ministerstvo bez vízie
Podľa podpredsedníčky školského výboru Veroniky Remišovej (OĽaNO) aj zrušenie rokovania svedčí o tom, že vedenie rezortu školstva nemá žiadnu víziu a jasné smerovanie, ako posunúť naše školstvo dopredu.

„Ministerstvo školstva zaplatilo expertov z oblasti vzdelávania, aby napísali koncepciu na zlepšenie školstva. Keď ju odborníci napísali, ministerstvo takmer rok diskutovalo s odbornou verejnosťou o dokumente Učiace sa Slovensko. Nakoniec nová ministerka školstva vyhlási, že dokument je nerealizovateľný,“ uviedla Remišová.
Opozičná poslankyňa by predpokladala, že na začiatku tvorby takého dôležitého dokumentu ministerstvo zadá finančné a obsahové rámce, podľa ktorých by bol dokument vypracovaný.
Zbytočný dokument
„Takto sme stratili dva roky s tvorbou niečoho, čo vlastne ministerstvo ani nechce. Je to zneužívanie dobrej vôle a nadšenia všetkých, ktorí sa do procesu tvorby a pripomienkovania dokumentu Učiace sa Slovensko zapojili,“ vyhlásila.
Ministerstvo školstva 2. októbra zverejnilo dokument Učiace sa Slovensko, z ktorého však vypustili podtitul „Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania“.