SME

Čo si o kontrole detí na Facebooku myslia Kollár a Kramár

Oslovení ľudia sa zhodujú, že deti nebudú mať problém nové pravidlá obísť.

Poslanci budú v parlamente rokovať o tom, aby registráciu detí do 16 rokov na sociálnych sieťach musel najprv schváliť ich rodič.

Pozrite sa, čo si tom myslí učiteľ Juraj Smatana či líder študentských protestov Dávid Straka.

Prečítajte si tiež: Zákon deťom zakáže Facebook bez súhlasu rodiča Čítajte 
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jaroslav Naď, bezpečnostný analytik

„Ak máme trestnú zodpovednosť už od 14 rokov, tak by sme to mohli napríklad zladiť s týmto vekom. Nemyslím si, že registrácia na sociálnych sieťach by mala byť úplne otvorená, ale 16 rokov je veľa. Takíto ľudia už môžu mať vodičské preukazy. Dalo by sa pochopiť, ak by toto pravidlo platilo pre internetové nákupy, ale pri sociálnych sieťach je to prehnané.“

SkryťVypnúť reklamu

Juraj Smatana, učiteľ

„Bude to len formálne opatrenie, ktoré deti ľahko obídu. Realita je taká, že piataci-šiestaci sú už všetci na Facebooku. Ja ho používam aj na vyučovaní, keďže tam žiakom posielam odkazy a materiály na štúdium. Je na rodičoch, aby vedeli, čo ich deti na sociálnych sieťach robia. Ak by rodičia pre toto opatrenie dieťaťu sociálne siete zakázali, tak ho v podstate sociálne odizolujú. Dnes sa napríklad deti nedohadujú po škole, kde a kedy sa stretnú, ale komunikujú doma na počítačoch.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C54VX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Sociálne siete

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 446
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 085
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 631
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 042
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 722
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Slovenskí hokejisti v príprave na MS v hokeji 2025.

Prečítajte si odpovede na časté otázky o MS v hokeji 2025, ktoré hostí švédsky Štokholm a dánsky Herning.


Matej Balciar.

Matej Balciar oblieka dres 1.FC Slovácko.


Fínsky hokejista Valtteri Filppula.

Fínsky center odohral v NHL viac ako 1000 zápasov, reprezentáciu doviedol k zlatu na MS aj ZOH.


Šimon Nemec oslavuje víťazný gól v treťom zápase play-off.

Slovenského obrancu označil ako svetlý bod neúspešnej série.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu