BRATISLAVA. Ministerstvo vnútra (MV) SR upozorňuje ľudí, ktorí v piatok plánujú navštíviť oddelenia dokladov, že momentálne nefungujú kolkomaty Slovenskej pošty.
"Na odstránení technického problému Slovenská pošta už pracuje," uviedol tlačový odbor ministerstva vnútra.
Problém s výpadkom platobných terminálov, tzv. kioskov, na úhradu správnych poplatkov je aj na Daňovom úrade Bratislava. "Ostatné kiosky sú funkčné," informovala hovorkyňa pošty Martina Macková.
„Pri aktualizácii číselníka konkrétnej agendy nastala chyba pri synchronizácii medzi systémom a kioskami,“ vysvetlila hovorkyňa.

Problém je s fungovaním 176 z celkového počtu 345 kioskov. Slovenská pošta robí podľa Mackovej všetko pre to, aby kiosky boli v prevádzke už počas nasledujúcich hodín.
Zákazníkom, ktorí potrebujú uhradiť správny poplatok, dovtedy odporúča využiť niektorú z ďalších dostupných možností.
Správne poplatky možno uhradiť prostredníctvom mobilného telefónu vďaka mobilnej aplikácii eKolok. Využiť možno aj webovú aplikáciu eKolok, ktorá je k dispozícii na webovej stránke https://m.ekolky.gov.sk.
Rovnako tak možno urobiť prostredníctvom potvrdenia o úhrade správneho/súdneho poplatku, ktoré si ľudia môžu zakúpiť na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách Slovenskej pošty alebo prostredníctvom POS terminálov na úradoch.