BRATISLAVA. Pre dlhú a nákladnú kampaň, ktorej financovanie nevedel dôveryhodne vysvetliť, bol terčom útokov svojich súperov.
Kandidát na bratislavského župana Rudolf Kusý, ktorý napokon skončil druhý, sľuboval, že po voľbách všetko zverejní.
Termín, dokedy musia kandidáti odovzdať vyúčtovanie, vyprší začiatkom budúceho týždňa. Denník SME už oslovil niekoľkých bratislavských kandidátov, ktorí kampaň vyčíslili.
Koľko dali na kampaň
Juraj Droba: do 145-tisíc eur
Rudolf Kusý: 237-tisíc eur
Milan Ftáčnik: 153 835 eur
Pavol Frešo: 247 102 eur
Kusý tvrdí, že jeho kampaň stála asi 237-tisíc eur. "Najväčšou položkou bola outdoorová reklama, na ktorú išlo približne 110-tisíc eur," hovorí.
Najväčšiu sumu na kampaň, stotisíc eur, dala podľa neho jeho rodina.
Budúci víťaz Juraj Droba z SaS zaútočil v predvolebnej diskusii denníka SME na Kusého, aby vysvetlil, odkiaľ má peniaze, pretože "otapetoval celý kraj" už dlho pred voľbami.
Kusý tvrdil, že prvú fázu kampane zaplatil z úspor a z peňazí svojho otca. "Desaťtisíc," zavtipkoval úradujúci župan Pavol Frešo predtým, než Kusý odpovedal, že celú kampaň odhaduje asi na 220-tisíc eur.
Viacerí kandidáti by mali podľa majiteľky reklamnej agentúry Simony Bubánovej problém vysvetliť financovanie, ak by platili komerčné ceny za bilbordy, hoci aj so zľavami.

"Komerčné ceny sú také, že ani jeden z rozpočtov z tých veľkých kampaní by zrejme neprešiel," hovorí.
Jeden bilbord podľa nej stojí v priemere sto eur, k tomu však treba prirátať náklady na produkciu a vylepenie.
Kampaň trvala mesiace
Kandidáti na županov môžu podľa zákona minúť na kampaň najviac 250-tisíc eur.
Započítať do kampane musia aj sumy, ktoré na ňu dali 180 dní pred vyhlásením volieb. Predseda parlamentu Andrej Danko z SNS ich vyhlásil 23. júna.