SME

Podozrivé inzeráty lákajú na zdravotné pomôcky. Sú to šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

Organizátorom akcií pre seniorov dal meno český film Šmejdi.Organizátorom akcií pre seniorov dal meno český film Šmejdi. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Inzerát v novinách ohlasuje novú technológiu z Taiwanu, ktorá „ničí trh s načúvadlami“. Na rozdiel od bežných načúvacích prístrojov, ktoré údajne stoja aj 800 eur, tento si môže človek dopriať len za 59 eur. Jedinou podmienkou je, že sa musí stať členom Zľavového klubu.

„Bohužiaľ, ponuka bola len pre prvých sto volajúcich. Ale mám pre vás dobrú správu, keďže ste novým klientom, dostanete ho za 69 eur,“ hovorí operátor zo zákazníckeho centra. Predstaví sa menom, no nepovie, akú firmu reprezentuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Názov spoločnosti nie je ani v inzeráte. Je však plný žiarivých obrázkov, je tam taktiež fotografia staršieho pána, ktorý hovorí, ako mu ponúkaný načúvací prístroj zmenil život.

Operátor v telefóne hovorí, že z členstva v Zľavovom klube nevyplývajú žiadne záväzky, občas vraj len príde ponuka na nejaký nový „prémiový tovar“. Jeho vystupovanie je príjemné, avšak keď zacíti, že strojček nepredá, začne vyvíjať nátlak.

Prečítajte si tiež: Podušku jej šúchal po chrbte. Takto útočia šmejdi v obchodných centrách Čítajte 

Len pre dôverčivých

Inzerát pôsobí ako praktiky tzv. šmejdov, ktorí rôznymi trikmi zneužívajú dôverčivosť najmä starších ľudí. Pútavé obrázky a šťastné príbehy ľudí, ktorým predávaná zdravotná pomôcka „zmenila život.“

„O takomto prístroji som sa po prvýkrát dopočula až teraz,“ hovorí lekárka z audiometrickej ambulancie Ľubica Šuchová. Načúvacie prístroje musia byť medicínsky testované a musí ich schváliť komisia ministerstva zdravotníctva.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C56F7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 436
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 120
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 419
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 108
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 358
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 535
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 306
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 268
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu