BRATISLAVA. Prvý diel dvojdielnej historickej minisérie Mária Terézia si v pondelok 25. decembra na Jednotke RTVS pozrelo 772 000 divákov v cieľovej vekovej skupine 12+ s podielom na trhu 28,8 percenta.
Sledovanosť druhej časti v utorok 26. decembra bola ešte vyššia – videlo ju 789 000 divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 29,4 percenta.

Jednotka týmto dosiahla najvyššiu sledovanosť svojho programu mimo športu od decembra 2015.
Po oba dni tak bola v prime time jednoznačným trhovým lídrom v cieľovej skupine 12+.
V čase vysielania Márie Terézie bola zároveň najsledovanejšou televíziou aj u mladších divákov (12-54).
K najsilnejším sociodemografickým skupinám patrili starší diváci (55+), o niečo viac ženy, s vysokoškolským vzdelaním a z väčších miest nad 100 000 obyvateľov.
„Som nesmierne rád, že RTVS pripravila zaujímavo spracovaný historický film, ktorý zaujal širokospektrálne publikum. Ukázalo sa, že takéto projekty majú zmysel a určite v nich budeme v budúcnosti pokračovať,“ poznamenal v tejto súvislosti generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

„Som veľmi rád, že kvalita našej produkcie sa opäť posunula o stupeň vyššie. Verím, že tomu bude i naďalej či už pri vlastných alebo koprodukčných projektov, ktoré naši diváci uvidia v roku 2018,“ uviedol programový riaditeľ RTVS Tibor Búza.
Mária Terézia vznikla ako film štyroch verejnoprávnych televízií - slovenskej RTVS, Českej televízie, rakúskej ORF a maďarskej MTVA - k 300. výročiu narodenia panovníčky Rakúsko-Uhorskej monarchie.
Jednoznačný líder trhu v 51. týždni bola televízia JOJ. Rekordnú sledovanosť zaznamenala na Štedrý deň, kedy zaznamenala v prime time rating 18,4 percenta a podiel 34,48 percenta (CS 12-54).
Rozprávka Tri oriešky pre Popolušku sa stala so svojou sledovanosťou 21,0 percenta a podielom 41,4 percenta v CS 12-54 jednoznačným lídrom sviatočného trhu a najsledovanejším programom dňa. Pozrelo si ho spolu 967-tisíc divákov starších ako 12 rokov.