SME
Štvrtok, 19. september, 2019 | Meniny má Konštantín

Burjan: Šéfovi IVP dali na školstve najavo, že im je ukradnutý

Keď mladí ľudia vidia, ako sa zachovalo ministertvo školstva, isto nebudú chcieť pre štát pracovať, tvrdí Vladimír Burjan.

Vladimír Burjan Vladimír Burjan (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Vladimír Burjan bol jedným z autorov plánu veľkej reformy Učiace sa Slovensko. Potom, ako odovzdal finálnu verziu, ako poradca na ministerstve skončil.

Čo hovoríte na zrušenie Inštitútu vzdelávacej politiky?

„Myslím si, že je to najhoršia vec, ktorú mohla ministerka urobiť. Ja som prácu inštitútu dobre poznal, s Matejom Šiškovičom (dovtedajším riaditeľom Inštitútu vzdelávacej politiky, pozn. red.) sme veľa spolupracovali.

Využíval som materiály, ktoré inštitút publikoval – boli to kvalitné dokumenty a analýzy. Za tých niekoľko rokov, čo inštitút existoval, si vychoval tím dobrých odborníkov. Z môjho pohľadu to bol jeden z mála dobre fungujúcich odborov na ministerstve školstva.“

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Reforma pochovaná, kritici odstránení, hovoria odborníci o zrušení analytického inštitútu Čítajte 

Ako sa pozeráte na argument optimalizácie financií?

„Nechápem, ako možno v tomto prípade argumentovať úsporami. Ak chceli naozaj šetriť, v rezorte je veľa priamo riadených organizácií so stovkami zamestnancov, z ktorých mnohé dlhodobo fungujú veľmi biedne.

Prečo nešetrili tam, ale v inštitúte vzdelávacej politiky, kde bolo možno päť ľudí? Je to absurdné.

My sme v dokumente Učiace sa Slovensko dokonca konštatovali, že analytický útvar na ministerstve treba posilniť. Iste, môžu sa vyhovárať, že útvar nezrušili, iba ho zlúčili s iným, ale de facto je to zrušenie. Mne sa zhodou okolností stalo kedysi niečo veľmi podobné.“

Prečítajte si tiež: Lubyová nečakane zrušila analytický inštitút Čítajte 

Čo presne?

„V rokoch 1991 až 1994 som na Výskumnom ústave pedagogickom budoval novovzniknutú skupinu merania výsledkov vzdelávania, zháňal som ľudí, školil ich, budoval knižnicu, kontakty.

Než sa niečo takéto poriadne vybuduje, trvá to roky. A potom k 1. januáru 1994 náš ústav ministerstvo zlúčilo s inou organizáciou a moju prácne budovanú skupinu zo dňa na deň zrušili, presne rovnako, ako sa to teraz udialo s IVP. Veľmi ma to vtedy rozladilo a zaprisahal som sa, že sa už nikdy v živote nedám zamestnať štátom, pretože je to nevypočítateľný a nevďačný zamestnávateľ.“

Ako to myslíte?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56XC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56XC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu
  2. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  3. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  4. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  5. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  6. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  7. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  8. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  9. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  10. Predaj firmy jednoducho a bezpečne
  1. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  2. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  6. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  7. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  8. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  9. Atos sa stal členom IDSA
  10. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 13 398
  2. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 7 714
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 7 404
  4. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 7 269
  5. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 6 976
  6. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 954
  7. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 6 582
  8. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 6 393
  9. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 6 169
  10. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 831

Téma: Školstvo


Článok je zaradený aj do ďalších tém školstvo, Školstvo (Nové Zámky), Školstvo (Trenčín)

Neprehliadnite tiež

Lučanský o zmenách v NAKA: Najlepší policajti zostávajú

Policajný prezident reagoval na informácie o konci niektorých policajtov.

Prezident policajného zboru Milan Lučanský.

Mesto Košice chce stavebné povolenie k rozšíreniu Slaneckej do decembra

Samospráva tvrdí, že vie preukázať vzťah ku všetkým pozemkom pod budúcou stavbou.

Slanecká patrí medzi najproblematickejšie úseky v Košiciach.

Košice chcú zamestnať stovku ľudí z Lunika i osád, po roku im ponúknu byty

Budú mať na starosti zimnú údržbu i starostlivosť o zeleň.

Doteraz si muselo mesto časť kosby objednávať od súkromných firiem. To sa má zmeniť.

Danko chce dlhšie moratórium na predvolebné prieskumy

Danko si je istý, že návrh prejde ešte v tomto roku.

Andrej Danko.