SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz

Najviac fanúšikov z politických strán na Facebooku majú SaS, OĽaNO a Sme rodina

V rámci parlamentných strán sa na štvrtej priečke umiestnil Smer.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: FLICKR/CC/Kārlis Dambrāns)

BRATISLAVA. Najviac fanúšikov na sociálnej sieti Facebook medzi politickými stranami má aj v roku 2018 SaS.

K 16. januáru ich liberáli evidovali 123.052, vlani o takomto čase ich bolo 121.222. Za SaS nasledujú OĽaNO (95.942, vlani 49.213) a hnutie Sme rodina (79.258, minulý rok 60.397).

Článok pokračuje pod video reklamou

Smer na štvrtej priečke

V rámci parlamentných strán sa na štvrtej priečke umiestnil Smer s 31.813 fanúšikmi (vlani 31.628), na piatej SNS s 31.696 fanúšikmi (minulý rok 30.382) a na šiestej Most-Híd, ktorý má aktuálne 11.107 fanúšikov.

V roku 2017 ich v tomto čase mal 9478. Strane ĽSNS, ktorá mala vlani zhruba 80.000 fanúšikov, Facebook viaceré stránky zablokoval.

Z mimoparlamentných strán si pomerne vysoký počet fanúšikov udržiavajú SDKÚ-DS (17.539), SMK (13.588) aj KDH (11.641).

Nová strana Spolu Miroslava Beblavého eviduje aktuálne 14.860 fanúšikov, Progresívne Slovensko 14.728. Všetky politické strany aj ich lídrov však výrazne prevyšuje prezident SR Andrej Kiska, ktorý má na sociálnej sieti 253.176 fanúšikov.

Dosah sociálnych sietí si uvedomujú

Z dávnejšej ankety TASR vyplynulo, že váhu a dosah sociálnych sietí si politické strany uvedomujú. Väčšina z nich sa preto tisíckam svojich fanúšikov snaží prihovárať na dennej báze.

"Sociálne siete používame dlhodobo a považujeme ich za veľmi dobrú formu zdieľania rýchlych informácií a názorov, pri ktorých ľudia nemusia rozmýšľať o tom, či dané informácie nie sú nejakým spôsobom mediálne prekrútené," uviedla hovorkyňa Smeru Ľubica Končalová s tým, že strana považuje za dôležité komunikovať týmto kanálom na dennej báze.

Na druhej strane za prvoradý považuje vždy osobný kontakt s ľuďmi, pretože iba tak sa dajú pochopiť jednotlivé regionálne a sociálne rozdiely.

Efektívne využívanie

SNS využíva na online komunikáciu najmä Facebook, lebo je v rámci slovenského trhu najpoužívanejší a pri odbornom spravovaní aj najefektívnejší.

"Veľký dôraz kladieme aj na imidžovú a PR líniu komunikovanú prostredníctvom oficiálneho FB profilu SNS," uviedla vtedy hovorkyňa strany Zuzana Kohútková. Podľa jej slov nie je dôležité, či je tento kanál využívaný denne, ale predovšetkým vhodne.

Strana Most-Híd uznala, že sociálne siete a online priestor zohrávajú čoraz dôležitejšiu rolu v politickej komunikácii, preto sa strana tomuto trendu prispôsobuje.

"Na sociálnych sieťach komunikujeme na dennej báze, pričom jej dávame porovnateľný priestor ako tlačovým správam či vyjadreniam pre médiá. Takisto využívanie sociálnych sietí počas kampane je vhodným nástrojom na komunikáciu politických vyjadrení a odkazov," povedal vtedajší hovorca Matej Kováč.

Okamžitá komunikácia s voličmi

Podobne to vidí aj SaS. "Je to dôležitý spôsob komunikácie s voličmi. Touto formou tlmočíme svoje názory na aktuálne témy a zároveň sa dozvedáme, ako ich vnímajú ostatní. Výhodou je okamžitá spätná väzba," odkázala hovorkyňa liberálov Katarína Svrčeková. SaS cez správy a statusy komunikuje denne, pričom využíva aj sponzorované odkazy, ktoré strane v predvolebnej kampani pomáhali zvyšovať napr. čítanosť blogov kandidátov.

Hnutie OĽaNO považuje sociálne siete za jedno z najsledovanejších médií či komunikačných prostriedkov súčasnosti.

"Môžete odkomunikovať okamžite, čo chcete. Doba je rýchla a sociálne siete do nej čoraz pevnejšie patria," povedal hovorca Dano Mitas. Okrem rýchlosti sprostredkovania informácií považuje za veľkú výhodu, že sociálne siete umožňujú úzky kontakt s ľuďmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  5. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  6. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  7. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  8. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  9. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  10. ​​​​​​​Navštívte Horný Zemplín, kde je všetko
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  3. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  4. Tipy na darčeky z Tokaja...
  5. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Tenisový lakeť je nielen ochorenie športovca
  8. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  9. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 180
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 10 578
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 10 442
  4. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 8 750
  5. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 8 583
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 7 805
  7. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 7 337
  8. Žijú v núdzi, zázrak je aj kilo cestovín 6 935
  9. Večer bola voda pitná, ráno už nie 6 530
  10. Hypotéka v dvadsiatke. Ako vyzerá opak mileniálov? 6 418

Téma: Facebook


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sociálne siete

Neprehliadnite tiež

O osude bytovky rozhodnú odborné posudky. Stále hlasnejšie sa  hovorí o nutnosti zbúrania.
Obyvatelia v pripomienkach žiadali najčastejšie, aby mohli na vlastnom stavať rodinné domy.

Prieskum: Dve pätiny 15-ročných žiakov čítajú len preto, že musia

Takmer tretina žiakov súhlasila s tvrdením, že čítanie je mrhaním času.

Ilustračné foto

Hasičom a horským záchranárom majú zvýšiť platy o desať percent

Kolektívne zmluvy ministerstva vnútra s odborovými zväzmi platia do konca roka 2020.

Ilustračné foto.