Spotify je známa ako internetová služba určená na počúvanie hudby. Celosvetovo ju využíva viac ako 140 miliónov ľudí.
Posledné roky však chce Spotify čosi viac: chce sa stať univerzálnou audioplatformou a poskytovať nielen muziku, ale všetko, čo nejako súvisí so zvukom. S nárastom obľúbenosti podcastov vidí potenciál práve v tomto formáte.
Prvý slovenský podcast na Spotify
Koncom októbra spustil Denník SME prvý slovenský denný spravodajský podcast Dobré ráno. Teraz práve Dobré ráno zaradilo Spotify medzi svoje podcasty.
Od utorka trinásteho februára je tak Dobré ráno ako vôbec prvý slovenský podcast dostupný aj na platforme Spotify. Nové epizódy tam budú pribúdať denne.
V januári dosiahlo Dobré ráno rekordnú počúvanosť a priemerne si jeden diel poslucháči vypočujú viac ako štyritisíckrát.
Od vzniku si podcast vypočuli ľudia viac ako 350-tiscíkrát a približne pätina poslucháčov počúva Dobré ráno mimo Slovenska.
Odoberajte podcast: Apple podcasty (iTunes) | Spotify | RSS
Podcasty počúvajú ľudia najmä cez týždeň
Podľa januárových dát sa platforma pôvodom zo Švédska stala druhým najväčším poskytovateľom podcastov na celom svete.
Prvenstvo si pred Spotify dlhodobo drží Apple, podcasty vo vybraných krajinách testuje už aj Google Play Music.
Minulý rok Spotify zverejnilo štatistiku počúvaní podcastov na svojej platforme. Na blogu píšu, že ľudia počúvajú podcasty najmä v pracovné dni.

Beata
Balogová
