SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Peniaze na olympijský marketing vytiahla agentúra ROKO aj od štátu

Štátne akciovky uzatvárali zmluvy na marketing i posielali dary. Sľubujú si od toho propagáciu mena i produktov.

Dievča v kroji počas otvorenia Slovenského olympijského domu.Dievča v kroji počas otvorenia Slovenského olympijského domu. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Najprv sa pochválili, že slovenský dom na olympiáde v Pjongčangu bude viesť agentúra Roko bez akýchkoľvek dotácií štátu, teraz sa ukazuje, že to tak nie je.

Namiesto priameho dotovania Slovenský olympijský výbor tentoraz vymyslel komplikovanejšiu schému financovania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Peniaze totiž neposielali ministerstvá, ako to bolo v minulosti, ale štátne akciovky ako Transpetrol, Slovenská pošta, Slovenská elektrizačná a prenosová sústava či Tipos.

Cez viaceré zmluvy prispeli na olympiádu dokopy vyše miliónom eur.

SkryťVypnúť reklamu

Peniaze od nich pristáli buď ako dary, alebo ako poplatky za reklamu na účte spoločnosti Slovenská olympijská marketingová. Tá počas olympiády priamo spolupracuje so súkromnou agentúrou Roko, ktorá má na starosti slovenský dom.

Prečítajte si tiež: Roko bude viesť slovenský dom v Pjongčangu za vlastné Čítajte 

Roko bola v minulosti spätá najmä s podnikateľmi Rezešovcami, či hercom Michalom Gučíkom, ktorý je zároveň poradcom predsedu parlamentu Andreja Danka z SNS.

Štátne podniky sa vraj rozhodli pre takúto propagáciu sami, zdôrazňuje hovorca olympijského výboru Ľubomír Souček. Bežnou praxou sú pri takýchto podujatiach podľa neho aj dary.

„Je na úvahu, či sa tak masívna prezentácia Slovenska za účasti najvyššieho ústavného činiteľa má financovať iba zo súkromných, často zahraničných zdrojov,“ hovorí Souček.

Ešte začiatkom mesiaca pritom dával do pozornosti opak, keď zdôrazňoval, že agentúra Roko mala o prevádzku slovenského domu záujem napriek tomu, že štát nevyčlenil na podporu žiadne dotácie.

SkryťVypnúť reklamu

„Museli si na to zohnať peniaze. Je to ich biznis projekt,“ povedal vtedy Souček.

Prečo výbor pred časom nehovoril celú pravdu, hovorca bližšie nekomentoval. Denníku SME poskytol vyjadrenie s tým, že pokiaľ ho nezverejní v kompletnom znení, nesúhlasí s jeho uverejnením.

V zahraničí sa chcú zviditeľniť

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 727
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 134
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 162
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 734
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 682
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 021
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu