SME

Peniaze na olympijský marketing vytiahla agentúra ROKO aj od štátu

Štátne akciovky uzatvárali zmluvy na marketing i posielali dary. Sľubujú si od toho propagáciu mena i produktov.

Dievča v kroji počas otvorenia Slovenského olympijského domu.Dievča v kroji počas otvorenia Slovenského olympijského domu. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Najprv sa pochválili, že slovenský dom na olympiáde v Pjongčangu bude viesť agentúra Roko bez akýchkoľvek dotácií štátu, teraz sa ukazuje, že to tak nie je.

Namiesto priameho dotovania Slovenský olympijský výbor tentoraz vymyslel komplikovanejšiu schému financovania.

Peniaze totiž neposielali ministerstvá, ako to bolo v minulosti, ale štátne akciovky ako Transpetrol, Slovenská pošta, Slovenská elektrizačná a prenosová sústava či Tipos.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez viaceré zmluvy prispeli na olympiádu dokopy vyše miliónom eur.

SkryťVypnúť reklamu

Peniaze od nich pristáli buď ako dary, alebo ako poplatky za reklamu na účte spoločnosti Slovenská olympijská marketingová. Tá počas olympiády priamo spolupracuje so súkromnou agentúrou Roko, ktorá má na starosti slovenský dom.

Prečítajte si tiež: Roko bude viesť slovenský dom v Pjongčangu za vlastné Čítajte 

Roko bola v minulosti spätá najmä s podnikateľmi Rezešovcami, či hercom Michalom Gučíkom, ktorý je zároveň poradcom predsedu parlamentu Andreja Danka z SNS.

Štátne podniky sa vraj rozhodli pre takúto propagáciu sami, zdôrazňuje hovorca olympijského výboru Ľubomír Souček. Bežnou praxou sú pri takýchto podujatiach podľa neho aj dary.

„Je na úvahu, či sa tak masívna prezentácia Slovenska za účasti najvyššieho ústavného činiteľa má financovať iba zo súkromných, často zahraničných zdrojov,“ hovorí Souček.

Ešte začiatkom mesiaca pritom dával do pozornosti opak, keď zdôrazňoval, že agentúra Roko mala o prevádzku slovenského domu záujem napriek tomu, že štát nevyčlenil na podporu žiadne dotácie.

SkryťVypnúť reklamu

„Museli si na to zohnať peniaze. Je to ich biznis projekt,“ povedal vtedy Souček.

Prečo výbor pred časom nehovoril celú pravdu, hovorca bližšie nekomentoval. Denníku SME poskytol vyjadrenie s tým, že pokiaľ ho nezverejní v kompletnom znení, nesúhlasí s jeho uverejnením.

V zahraničí sa chcú zviditeľniť

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C58RW na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 123
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 720
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 093
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 818
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 589
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 373
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 225
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Americkí hráči oslavujú po góle v zápase semifinále Švédsko - USA na MS 2025 v hokeji.

Pozrite si program finále a zápasu o bronz na MS v hokeji 2025.


Dominik Greif.

Rayo Vallecano si vďaka remíze zabezpečilo účasť v pohárovej Európe.


a 1 ďalší
Futbalistky Arsenalu oslavujú triumf v Lige majstrov.

Finálový duel rozhodol jediný gól.


TASR
Lewis Hamilton s mechanikmi počas Veľkej ceny Monaka.

Hamilton, ktorý v Monaku vyhral trikrát, tak bude v nedeľu štartovať zo siedmeho miesta.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu