BRATISLAVA. Ministerstvo kultúry si na prípravu eurofondovej výzvy za 50 miliónov eur najalo spoločnosť, ktorá podniká práve tým, že pre svojich klientov ponúka prípravu eurofondových projektov. Mohla tak informácie z prípravy výzvy zneužiť v konkurenčnej súťaži.
"Základom nášho úspechu v poradenstve je tím odborníkov, ktorý vďaka svojim vedomostiam a skúsenostiam vidí veci v širších súvislostiach a pomáha klientom rozvíjať sa," píše na svojej stránke spoločnosť Centire, ktorá radí klientom v oblasti eurofondov a prípravy projektov.

V roku 2015 získala zákazku od ministerstva kultúry pod vedením Mareka Maďariča zo Smeru na pol milióna eur za to, že pripraví podklady na výzvu na podporu zamestnanosti v kultúrnom a kreatívnom priemysle za 50 miliónov eur.
V praxi to znamená, že spoločnosť sama nastavovala podmienky, ktoré musia žiadatelia o eurofondy spĺňať. Napríklad, kto sa o podporu z európskych peňazí môže uchádzať, čím sa má zaoberať alebo kde má firma sídliť.
Rýchlejší ako ministerstvo
Eurofondovú výzvu Mobilizácia kreatívneho potenciálu v regiónoch zverejnilo ministerstvo 17. októbra 2016.
No už v lete začala Centire ponúkať na svojom webe a facebooku "pracovné raňajky", na ktorých záujemcom sľubovala, že sa dozvedia, čo všetko zahŕňa odvetvie kultúrneho a kreatívneho priemyslu či aké typy projektov sa z eurofondovej výzvy dajú financovať.
Žiadna iná firma zaoberajúca sa eurofondmi však podobné školenie v tom čase neponúkala.