SME

V utajení chodia aj za susedmi. Ministri spomínajú na bezpečnostné previerky

Previerka mohla odhaliť väzby Viliama Jasaňa na taliansku mafiu, to však podľa bývalého šéfa NBÚ Jána Mojžiša neznamená, že ju hneď nemal dostať.

Viliam Jasaň.Viliam Jasaň. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Začína sa 60-stranovým dotazníkom, potom prídu výsluchy a neohlásené návštevy. Prejsť bezpečnostnou previerkou je zaujímavý, no nie vždy príjemný zážitok, zhodujú sa oslovení politici a funkcionári.

Človeka sa pýtajú na intímne veci, rodinu či cesty do zahraničia a vyšetrovatelia neváhajú klopať na dvere aj susedom.

Prečítajte si tiež: Galko dostal možnosť skontrolovať Jasaňovu previerku Čítajte 

„Od niektorých mojich susedov som sa dozvedel, že za nimi chodili nejakí emisári a pýtali sa na mňa,“ spomína bývalý minister vnútra a obrany za SDKÚ Ivan Šimko, ktorý dostal najvyšší stupeň previerky.

SkryťVypnúť reklamu

Redaktor portálu aktuality.sk Ján Kuciak zistil, že šéf krízového manažmentu a bezpečnosti štátu na Úrade vlády Viliam Jasaň zo Smeru mal obchodné väzby s Talianmi, ktorí mali väzby na taliansku mafiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Previerky tieto väzby mohli odhaliť, tvrdí bývalý riaditeľ Národného bezpečnostného úradu a predtým šéf analytického oddelenia SIS Ján Mojžiš, ktorý bezpečnostné previerky zdokonaľoval. Odborne sa však teraz podľa neho nedá povedať, či Jasaň previerku mal dostať, alebo nie.

„Mohlo to byť obsahom preverovania, mohol sa k tomu pán Jasaň vyjadriť. Ak to vedel dôveryhodne vysvetliť, tak previerku mohol dostať,“ povedal Mojžiš.

Nezhodnú sa

Väzby sa preverovaním mali zistiť a Jasaň previerku nemal dostať, tvrdí bývalý minister obrany Ľubomír Galko z SaS, ktorý previerkou tiež prešiel.

SkryťVypnúť reklamu

„Toto mali úradu oznámiť operatívci Policajného zboru, SIS alebo oboch. Môže to byť aj systémová chyba,“ povedal Galko.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C59JD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Robert Fico

Súvisiace témy: Ľubomír Galko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 610
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 360
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 184
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 377
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 814
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 903
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu