SME

Systém podporných kultúrnych fondov je plne funkčný, tvrdí Laššáková

Rušenie fondov pokladá ministerka za krok späť, ktorý by mal pre kultúru fatálne následky.

Ľubica Laššáková.Ľubica Laššáková. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Štruktúra nezávislých verejnoprávnych fondov podporujúcich kultúru je dnes stabilizovaná a plne funkčná. Vyhlásila to ministerka kultúry Ľubica Laššáková (Smer).

O ďalšiu pôsobnosť týchto fondov, vytvorených za jej predchodcu Mareka Maďariča (Smer), sa podľa nej netreba obávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kumulovanie finančných prostriedkov

"Ich rušenie by som pokladala za krok späť, ktorý by mal pre kultúru fatálne následky," dodala Laššáková.

"Ak prídu zmeny, budú to zmeny smerujúce k vylepšeniu existujúceho systému a k stimulácii rozvoja fondov a tak i rozvoju nezávislej kultúry," poznamenala o vízii budúcnosti Audiovizuálneho fondu (AvF), Fondu na podporu umenia (FPU) i Fondu na podporu kultúry národnostných menšín (FPKNM).

SkryťVypnúť reklamu

Laššáková zdieľa myšlienku svojho predchodcu, aby sa súčasťou FPU stalo i akvizičné oddelenie. To by v spolupráci rezortu kultúry a ministerstva financií kumulovalo finančné prostriedky a umožňovalo tak umeleckým telesám a inštitúciám využiť pre svoju činnosť artefakty alebo nástroje, ktoré by si z vlastného rozpočtu nemohli dovoliť.

"Verím, že v spolupráci s ministerstvom financií sa podarí nájsť modul, aby aj v tejto oblasti, ktorá je finančne mimoriadne náročná, no ako ukazuje prax i potrebná, nastal pozitívny progres," uviedla.

Posun v kreatívnom priemysle

Prispieť chce tiež k pozitívnemu posunu v oblasti rozvoja kreatívneho priemyslu, ktorému prisudzuje výrazný ekonomický potenciál.

"Tejto agende som sa venovala hneď v prvý deň pôsobenia. Po dôkladnej analýze návrhov a potrebných krokov, ktoré s nimi súvisia, budem dbať aj na intenzívnu propagáciu," avizovala.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nej sa rezort už zaoberá návrhom výzvy na projektové zámery pre centralizovanú podporu. "Tá je zameraná na budovanie kreatívnych centier v regiónoch. Zároveň pripravujeme výzvu na decentralizovanú podporu, ktorá je určená pre malé a stredné podniky v kultúrnom a kreatívnom priemysle," ozrejmila ministerka.

Pripomenula, že podpora kreatívneho priemyslu je tiež jedným z cieľov dotačného systému existujúcich verejnoprávnych fondov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu