Výtlky ničia aj autá známych právnikov, cestári sa s nimi trápia

Svojvoľné opravovanie výtlkov na ceste sa mestám nepáči, aktivisti musia byť kreatívni.

Tohtoročný výtlk na Hálkovej ulici v Bratislave.(Zdroj: Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Karol Kovár je vplyvný bratislavský advokát, ktorý bol správcom pri konkurze na majetok mafiánskeho bosa Juraja Ondrejčáka, alias Piťa. V auguste 2012 si roztrhal pneumatiku na svojom aute, keď vošiel na dlažobnú kocku, ktorá zostala po výtlku na Sliačskej ulici.

Opravu, ktorá advokáta vyšla na 125 eur, si chcel dať preplatiť poisťovni, tá to však odmietla, lebo takúto škodu jeho poistka nekryla. Jeho firma Adelante sa tak obrátila na hlavné mesto ako správcu cesty a poukazovala na to, že výtlk na ceste nebol označený a dlažobnej kocke sa vodič nemohol vyhnúť. Vyplýva to z verejne dostupného rozsudku Okresného súdu Bratislava I.

Mesto v spise argumentovalo tým, že nehoda nebola dostatočne zdokumentovaná a diera na ceste aj s kockou bola chyba, ktorá sa nedala pri bežnej údržbe odstrániť. Súd argumenty mesta neuznal.

Prečítajte si tiež: Analytik: Výtlkom sa zabrániť nedá, dajú sa len obmedziť

"Neobstojí ani argumentácia, že vodič sa prekážke mohol vyhnúť," píše sa v rozhodnutí. Mesto tak muselo Kovárovi zaplatiť škodu aj s úrokmi z omeškania a súdnymi trovami vo výške 133 eur.

Prípad je ukážkou toho, ako sa dá postupovať v prípade poškodenia auta výtlkom. Cestári sa s nimi trápia každoročne, najmä na jar. Dôvodom je, že po zime zvyknú dočasne opraviť tie najhoršie diery, ktoré sa však po ďalšej zime často zvyknú objaviť znovu.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Samozrejme, že súvislé riešenia sú efektívnejšie, kvalitnejšie a trvácnejšie, ale pri plánovaní opráv povrchov vozoviek každý správca ciest vychádza v prvom rade z dostupných zdrojov,“ hovorí Zuzana Fejesová, námestníčka zo správy ciest košického kraja.

Na viacerých miestach preto ľuďom došla trpezlivosť a problém s výtlkmi riešia sami.

Hromadná žaloba

V úzkej zákrute na Čučoriedkovej ulici v Bratislave sa od marca ráno zvyčajne na chvíľu vytvorili rady áut.

Na prvý pohľad má vodič pocit, že niekto odbočuje, a tak treba zastať. Po chvíli, „keď sa dostane na rad“, je už všetko jasné.

Hlboké výtlky na ceste sú také časté, že už nemá zmysel sa im vyhýbať a vodiči sa snažia si už len čo najmenej poškodiť auto. Na ceste, kde je povolená 40, tak vodiči radšej spomalia na 20 kilometrov za hodinu a vytvorí sa malá zápcha.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5AK7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5AK7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  5. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  6. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  2. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  5. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  6. Functional spaces for creative dwellers
  7. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  8. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  9. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  10. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 19 414
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 978
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 13 153
  4. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 9 636
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 9 008
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 407
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 367
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 229
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 107
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 286

Téma: Zdravotné poisťovne


Článok je zaradený aj do ďalších tém Výtlky na cestách

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

Neprehliadnite tiež

Ústavnoprávny výbor odobril nové úlohy pre vojenskú políciu

Ministerstvo obrany chce vytvoriť podmienky na kvalitnejšiu činnosť.

Neurochirurgia na Kramároch dostala operačný stôl

Situáciu na klinike rieši riaditeľka nemocnice.

Cyklotrasu medzi Trenčínom a Brumovom začnú stavať tento rok

Chodník pre cyklistov spojí Trenčiansky hrad s hradom Brumov v Českej republike. Výstavbu minulý rok odložili pre problémy s verejným obstarávaním na českej strane.

Tak rozsiahle dopravné obmedzenia nemuseli podľa Valla nastať

Nesrovnal argumentuje, že sa vždy drží zásady hľadať riešenia a nie vinníkov.