SME

Predajca alkoholu: Fľašu whisky viem kúpiť lacnejšie, než ju ponúka predajca

Komerčné značky sú chuťovo nudné.

Martin Pagač začínal ako barman, teraz má kamennú predajňu s alkoholom.Martin Pagač začínal ako barman, teraz má kamennú predajňu s alkoholom. (Zdroj: Gabriel Kuchta)

Kým sa značkový alkohol dostane na slovenský stôl, prejde často aj pol sveta. Alkohol zo surovín v Karibiku môže zrieť v sudoch vo Francúzsku a skončiť v holandskom sklade, kde si ho vyhliadne slovenský predajca. Tieto miesta majú podľa špecializovaného predajcu alkoholu Martina Pagača vplyv aj na výslednú chuť. Aby sa k týmto značkám mohol malý predajca dostať, musí si podľa neho vybudovať vzťahy s ľuďmi doma aj v zahraničí.

Ako si človek otvorí malú predajňu alkoholu?

„Pracoval som ako barman v Česku a mojim kolegom napadlo podnikať s predajom alkoholu. Najprv som spolupracoval s nimi, neskôr som si otvoril vlastný podnik. Musel som si na to zobrať pôžičku. Ale je to aj o vzťahoch, ktoré človek má s inými ľuďmi. Veľa partnerov nám na začiatku pomohlo. Napríklad sme tovar mohli splácať dlhšie, než je štandardné a podobne.“

SkryťVypnúť reklamu

Ako vie prežiť kamenná predajňa v dobe internetového obchodu?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Problémom sú české internetové obchody, ktoré majú vďaka inak nastaveným licenciám nižšie ceny. My ako kamenná predajňa však nemierime na zákazníka, ktorý presne vie, čo chce a len si hľadá najnižšiu cenu.

Chceme ľuďom poradiť, urobiť ochutnávku a poskytnúť mu príjemné prostredie. Chodia sem aj známe osobnosti, máme napríklad dobré vzťahy s predstavenstvom Slovana a po tomto rozhovore idem robiť ochutnávku pre Slovenský futbalový zväz. Navyše, podstatná časť našich zákazníkov sú firmy, rôzne reštaurácie a bary.“

Podľa čoho si vyberáte tovar, ktorý ponúkate?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5C78 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Rozhovory z denníka SME

Súvisiace témy: Alkohol
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu