Na čo sa vám pacienti v súvislosti so správaním zdravotníkov najviac sťažujú?
"Pacienti sa väčšinou sťažujú na nimi vnímaný nevhodný prístup lekára alebo sestry pri vzájomnej komunikácii alebo pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, neochotu poradiť či nasmerovať.
Takisto je častým podnetom výhrada voči spôsobu manažovania ambulancie. Napríklad ako neetické považujú, ak musia skoro ráno v radoch čakať pred budovami ambulancií, aby sa dočkali poradového lístka. Prekáža im, že keď lekár mešká, neospravedlní sa a ešte po tom, ako vojde do ambulancie, trištvrte hodiny pije kávu."

Kto na župe posudzuje sťažnosti pacientov?
"Podnet príde ako prvej mne. Musím si ho prečítať a prideliť ho kolegyni, ktorá ho potom rieši.
Keď je podnet zložitejší, tak si sadneme, porozprávame sa o tom, ako to uchopiť. Ale na posudzovanie sťažností pacientov nie je zriadená žiadna komisia."
Kontaktujete aj lekára na ktorého sa pacient v podnete sťažuje?
"Áno. Pošleme mu podnet, aby sa vyjadril. Buď sa vie obhájiť, alebo nie. Ak je v tom silná eticko-morálna úroveň, tak podnet postúpime na príslušnú komoru."
Čo považujete za silné porušenie etiky, pre ktoré sa obraciate na komoru?
"Napríklad vtedy, keď si pacient prišiel do ambulancie niečo pýtať a sestrička sa vo dverách naňho oborila a vyšetrila ho pomaly len medzi dverami."
Voláte si priamo aj lekárov na pohovor?
"Áno. Najmä v prípade, ak príde na lekára viac opakujúcich sa sťažností. Diskutujeme o ich obsahu, o tom, čo s zdá urobiť pre zlepšenie."
Sú lekári ochotní prísť a počúvať na nich sťažnosti?