SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Laššáková podporí zahraničnú distribúciu slovenskej televíznej tvorby

Rezort osloví osem svetových distribučných spoločností.

Ministerka kultúry Ľubica Laššáková.Ministerka kultúry Ľubica Laššáková. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA Pôvodná slovenská televízna tvorba bude mať šancu preniknúť na medzinárodný trh.

Povedala to vo štvrtok na brífingu v Bratislave ministerka kultúry Ľubica Laššáková.

Naša domáca televízna tvorba je kvalitná a som presvedčená, že si nájde miesto aj na európskom a svetovom trhu.

ĽUBICA LAŠŠÁKOVÁ

Na európsky a svetový trh sa môže dostať pôvodná audiovizuálna televízna tvorba RTVS, televízie JOJ a televízie Markíza.

Projekt je naplánovaný na rok 2019, s opciou na rok 2020. Financovaný bude z rozpočtu ministerstva kultúry. Sumu šéfka rezortu zatiaľ povedať nevedela, no nebude potrebné rozpočet navýšiť.

"Ide o nový unikátny projekt. Rozhodli sme sa vytvoriť úplne nový systém podpory zahraničnej distribúcie pôvodnej slovenskej televíznej tvorby. Je to novinka, s ktorou ešte nikto neprišiel," povedala Laššáková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V oblasti podpory z rôznych fondov sa podľa jej slov nikdy neocitla pôvodná slovenská audiovizuálna televízna tvorba, čo považuje za chybu.

"Tvorba domácej televíznej tvorby je dlhodobo kvalitná, pričom by určite obstála na svetových a európskych trhoch," poznamenala.

Ministerstvo kultúry sa preto rozhodlo vytvoriť systém trvalej podpory exportu domácej audiovizuálnej televíznej tvorby. V stredu (27.6.) ministerka o projekte informovala vedenie RTVS, TV JOJ a TV Markíza.

Ministerstvo osloví distribútorov

Rezort v najbližších dňoch osloví osem svetových distribučných spoločností s ponukou, aby predložili svoje projekty podpory predaja slovenskej pôvodnej televíznej tvorby.

Prečítajte si tiež: Laššáková: Je neprijateľné, aby politici zasahovali do fungovania RTVS Čítajte 

Ministerstvo kultúry oslovilo spoločnosti All3media International, BETA Film GmbH, Endemol Shine Group Licensing, Fremantle Media, Global Agency, ITV Studios Global Entertainment, Sony Pictures Television a Talpa Media/Talpa Global.

SkryťVypnúť reklamu

"Spoločnosti žiadame o predloženie finančnej aj obsahovej ponuky na ročnú podporu distribúcie našej vybranej televíznej tvorby," povedala Laššáková.

Rezort im poslal list, ktorý však podľa nej nie je zaväzujúci, no ponúkajú im projekt na spoluprácu a podľa reakcie budú ďalej postupovať.

Prečítajte si tiež: Poslanci upravili ministerskú novelu o Audiovizuálnom fonde Čítajte 

Ministerka predpokladá, že ročne by takýmto spôsobom pomohli 10 až 15 televíznym produktom. Z domácej tvorby budú vyberať práve riaditelia a zástupcovia televízií. "Našou ani mojou osobnou ambíciou nie je do výberu zasahovať," povedala.

Pre maximálnu objektivitu zvolilo ministerstvo spôsob, pri ktorom bude mať pri výbere distribučnej spoločnosti 40 percent hlasov a televízie po 20 percent hlasov.

Zároveň vznikne Rada pre podporu medzinárodnej distribúcie domácej audiovizuálnej televíznej tvorby, ktorú budú tvoriť experti nominovaní televíziami a odborníci MK SR.

SkryťVypnúť reklamu

Čas na ponuky do konca augusta

Celý projekt bude mať niekoľko fáz, aktuálne je projekt v prvej. Do konca augusta rezort očakáva ponuky spoločností a v septembri a októbri by chcel v spolupráci s predstaviteľmi televízií vybrať distribučného partnera.

Prečítajte si tiež: Filmári označili návrhy SaS v oblasti audiovízie za nebezpečné Čítajte 

"Naša domáca televízna tvorba je kvalitná a som presvedčená, že si nájde miesto aj na európskom a svetovom trhu. Pokiaľ bude mať naša tvorba dosah na svetový trh, tvorcovia zarobia viac peňazí, tým pádom bude mať viac peňazí aj štát. A navyše, tieto televízie si môžu vytvoriť dostatočný finančný kapitál na svoju ďalšiu produkciu," dodala Laššáková s tým, že slovenskú tvorbu nepredávajú, len investujú do jej distribúcie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  2. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  3. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  4. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  7. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  8. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 428
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 232
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 884
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 599
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 122
  6. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 635
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 609
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu