SME

Laššáková podporí zahraničnú distribúciu slovenskej televíznej tvorby

Rezort osloví osem svetových distribučných spoločností.

Ministerka kultúry Ľubica Laššáková.Ministerka kultúry Ľubica Laššáková. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA Pôvodná slovenská televízna tvorba bude mať šancu preniknúť na medzinárodný trh.

Povedala to vo štvrtok na brífingu v Bratislave ministerka kultúry Ľubica Laššáková.

Naša domáca televízna tvorba je kvalitná a som presvedčená, že si nájde miesto aj na európskom a svetovom trhu.

ĽUBICA LAŠŠÁKOVÁ

Na európsky a svetový trh sa môže dostať pôvodná audiovizuálna televízna tvorba RTVS, televízie JOJ a televízie Markíza.

Projekt je naplánovaný na rok 2019, s opciou na rok 2020. Financovaný bude z rozpočtu ministerstva kultúry. Sumu šéfka rezortu zatiaľ povedať nevedela, no nebude potrebné rozpočet navýšiť.

"Ide o nový unikátny projekt. Rozhodli sme sa vytvoriť úplne nový systém podpory zahraničnej distribúcie pôvodnej slovenskej televíznej tvorby. Je to novinka, s ktorou ešte nikto neprišiel," povedala Laššáková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V oblasti podpory z rôznych fondov sa podľa jej slov nikdy neocitla pôvodná slovenská audiovizuálna televízna tvorba, čo považuje za chybu.

"Tvorba domácej televíznej tvorby je dlhodobo kvalitná, pričom by určite obstála na svetových a európskych trhoch," poznamenala.

Ministerstvo kultúry sa preto rozhodlo vytvoriť systém trvalej podpory exportu domácej audiovizuálnej televíznej tvorby. V stredu (27.6.) ministerka o projekte informovala vedenie RTVS, TV JOJ a TV Markíza.

Ministerstvo osloví distribútorov

Rezort v najbližších dňoch osloví osem svetových distribučných spoločností s ponukou, aby predložili svoje projekty podpory predaja slovenskej pôvodnej televíznej tvorby.

Prečítajte si tiež: Laššáková: Je neprijateľné, aby politici zasahovali do fungovania RTVS Čítajte 

Ministerstvo kultúry oslovilo spoločnosti All3media International, BETA Film GmbH, Endemol Shine Group Licensing, Fremantle Media, Global Agency, ITV Studios Global Entertainment, Sony Pictures Television a Talpa Media/Talpa Global.

SkryťVypnúť reklamu

"Spoločnosti žiadame o predloženie finančnej aj obsahovej ponuky na ročnú podporu distribúcie našej vybranej televíznej tvorby," povedala Laššáková.

Rezort im poslal list, ktorý však podľa nej nie je zaväzujúci, no ponúkajú im projekt na spoluprácu a podľa reakcie budú ďalej postupovať.

Prečítajte si tiež: Poslanci upravili ministerskú novelu o Audiovizuálnom fonde Čítajte 

Ministerka predpokladá, že ročne by takýmto spôsobom pomohli 10 až 15 televíznym produktom. Z domácej tvorby budú vyberať práve riaditelia a zástupcovia televízií. "Našou ani mojou osobnou ambíciou nie je do výberu zasahovať," povedala.

Pre maximálnu objektivitu zvolilo ministerstvo spôsob, pri ktorom bude mať pri výbere distribučnej spoločnosti 40 percent hlasov a televízie po 20 percent hlasov.

Zároveň vznikne Rada pre podporu medzinárodnej distribúcie domácej audiovizuálnej televíznej tvorby, ktorú budú tvoriť experti nominovaní televíziami a odborníci MK SR.

SkryťVypnúť reklamu

Čas na ponuky do konca augusta

Celý projekt bude mať niekoľko fáz, aktuálne je projekt v prvej. Do konca augusta rezort očakáva ponuky spoločností a v septembri a októbri by chcel v spolupráci s predstaviteľmi televízií vybrať distribučného partnera.

Prečítajte si tiež: Filmári označili návrhy SaS v oblasti audiovízie za nebezpečné Čítajte 

"Naša domáca televízna tvorba je kvalitná a som presvedčená, že si nájde miesto aj na európskom a svetovom trhu. Pokiaľ bude mať naša tvorba dosah na svetový trh, tvorcovia zarobia viac peňazí, tým pádom bude mať viac peňazí aj štát. A navyše, tieto televízie si môžu vytvoriť dostatočný finančný kapitál na svoju ďalšiu produkciu," dodala Laššáková s tým, že slovenskú tvorbu nepredávajú, len investujú do jej distribúcie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 966
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 117
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 191
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 648
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 4 579
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 982
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 3 688
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Slovensko - USA: ONLINE Prenos zo zápasu MS v hokejbale do 23 rokov 2025.

Sledujte s nami online prenos zo zápasu o 3. miesto na MS v hokejbale do 23 rokov 2025: Slovensko - USA.


Radosť slovenských hokejbalistov do 16 rokov

Hetrikom sa blysol Róbert Krajňák.


TASR
Futbalisti ŠKF Sereď v letnej príprave.

Sereď poslala prihlášku do druhej ligy s omeškaním.


Futbalisti Interu Bratislava.

Zoznam účastníkov druhej a tretej najvyššej súťaže je definitívny.


SkryťZatvoriť reklamu