SME

Polícia sa zameria na vodičov v blízkosti festivalov

Kontroly sa zemrajú na alkohol.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Aj počas tohto leta bude polícia pokračovať v preventívnych akciách zvyšujúcich povedomie vodičov o nebezpečenstve alkoholu za volantom.

Zameria sa pritom na letné hudobné festivaly, ktoré sa uskutočňujú počas víkendov, a na mladých ľudí.

Práve tieto dva faktory sa totiž podľa policajných štatistík spájajú s najväčším rizikom dopravných nehôd s prítomnosťou alkoholu.

Celoslovenská preventívna kampaň s názvom Pohodové leto za volantom začína už tejto víkend, na tlačovej konferencii o nej v piatok v Bratislave informoval riaditeľ odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru SR Ján Ignaták a prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu (SZVPS) Jana Shepperd.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Disciplinovaných odmenia

Polícia zvýši svoju prítomnosť v blízkosti festivalu Topfest na Zelenej vode pri Novom Meste nad Váhom, kde bude už v piatok kontrolovať alkohol v dychu vodičov.

Disciplinovaných odmenia policajné hliadky magnetkami a osviežovačmi vzduchu, s informáciou o orientačnom čase zostatkového alkoholu v krvi. Na ich príprave sa podieľalo okrem polície a SZVPS aj Oddelenie bezpečnosti cestnej premávky ministerstva dopravy.

Prípadov alkoholu za volantom v lete pribúda

Šéf dopravnej polície priblížil, že práve v lete narastá podiel dopravných nehôd zavinených vodičmi pod vplyvom alkoholu. Kým cez rok zavinia každú deviatu dopravnú nehodu, počas letnej turistickej sezóny je to už každá siedma.

Najrizikovejšie sú pritom víkendy, počas ktorých sa v rámci celého roka udeje až 42 percent nehôd zavinených vodičmi s alkoholom v krvi.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Polícia znižuje pokuty pre vodičov. Pozrite si, ktoré to sú Čítajte 

Podľa Ignatáka sa pod ne podpisujú najmä mladí ľudia vo veku 18 až 29 rokov, ktorí majú na svedomí 40 percent týchto nehôd.

"Tieto štatistické údaje sme skĺbili, že kedy a kde by sme mohli nájsť najviac takýchto vodičov a byť tam, aby sme na nich pozitívne vplývali," vysvetlil, ako si polícia zvolila cieľ preventívnej akcie.

"Rozhodli sme sa, že pri hudobných festivaloch, kde sa združuje veľmi veľa mladých ľudí, a počas víkendov tam budeme v čo najhojnejšom počte a kontrolovať ľudí, či nešoférujú pod vplyvom alkoholu. Odmeniť by sme chceli práve tých vodičov, u ktorých alkohol nezistíme," doplnil.

Výrobcovia piva sa pridali k osvete

Hneď o týždeň bude preventívna akcia pokračovať na najznámejšom slovenskom hudobnom festivale Pohoda. Mená ďalších festivalov, na ktoré sa polícia zameria, Ignaták spresniť zámerne nechcel.

SkryťVypnúť reklamu

Vodičov však bude na zosilnené policajné hliadky počas festivalov upozorňovať Zelená vlna RTVS, ktorá je partnerom preventívnej kampane.

"Tak, ako každý výrobca akéhokoľvek produktu, aj výrobcovia piva majú záujem na tom, aby spotrebiteľ mal dobrý zážitok a nemal problémy spojené s produktom, ktorý vyrába," vysvetlila prezidentka SZVPS Jana Shepperd, prečo sa výrobcovia piva zapojili do preventívnej kampane.

Cieľom pivovarníkov pritom je apelovať na konzumentov alkoholického piva, aby tak robili s mierou a uvedomovali si nebezpečenstvo zostatkového alkoholu.

Ľuďom, ktorí majú v pláne šoférovať, potom pivovarníci radia zvoliť si nealko pivo alebo nealko radlery. Ich spotreba podľa Jana Shepperd zaznamená na Slovensku každý rok niekoľkopercentný nárast.

SkryťVypnúť reklamu

"V súčasnosti nealkoholické verzie piva a radlerov tvoria asi 20 percent celkovej produkcie piva," priblížila prezidentka SZVPS.

Počas leta polícia taktiež zvýši dohľad aj na miestach iných kultúrno-spoločenských podujatí, v okolí kúpalísk, letovísk, železničných staníc, i ďalších miest so zvýšeným pohybom osôb. Polícia pripravila aj preventívno-výchovné aktivity, takže policajti navštívia deti a mládež v detských táboroch, ale aj seniorov v kluboch dôchodcov.

Alkohol

Súvisiace témy: Polícia
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 606
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 341
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 168
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 370
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 833
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 893
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 353
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu