BRATISLAVA. Fotografie obrovských plastových ostrovov v moriach, ale aj v slovenských riekach či priehradách pred časom zaplavili médiá.
Tisícky ton plastového odpadu prinútili urýchlene konať aj Európsku komisiu, ktorá chce postupne zakázať napríklad tyčinky do uší či plastové držiaky na balóny.

Obchodné reťazce ako Kaufland a Lidl ohlásili, že sa chcú v blízkej budúcnosti úplne zbaviť plastového tovaru na jedno použitie, celosvetová sieť kaviarní Starbucks zase spoplatnila jednorazové poháre. Boj proti tvorbe odpadu, najmä toho plastového, sa čoraz častejšie dostáva do popredia.
„Kým na Západe sa už vážne diskutuje o zastavení tvorby odpadu, na Slovensku je to ešte v plienkach. My sme sa zabrzdili v problematike triedenia a recyklácie,“ hovorí Marián Kobolka, hovorca firmy JRK, ktorá sa zaoberá predchádzaním vzniku odpadu.
V praxi činnosť spoločnosti vyzerá tak, že najmä samosprávam sa snažia radiť v tom, ako sa dá čo najľahšie znížiť objem odpadu, ktorý končí na skládkach.