BRATISLAVA. Po strednej škole mal dve zamestnania, aby pomohol matke, ktorá zostala sama s dvoma deťmi. Prvú firmu si založil v roku 1990, no známym sa stal až o niekoľko rokov neskôr vďaka úspechu Forzy a súkromnej televízie Markíza.

Podnikateľ Ján Kováčik sa od predaja áut a stavebného materiálu postupne preorientoval na zábavný priemysel, vlastnil Forzu, organizoval Art Film festival a s Milanom Lasicom vedie Štúdio L+S.
„Musím povedať, že symbióza s Jánom Kováčikom je pre mňa šťastím. Je to skúsený obchodník, skvelý vyjednávač, vie, že na divadle sa zarobiť nedá, že je to skôr, ako sa zvykne hovoriť, 'imidžovka',“ povedal Lasica ešte v roku 2008.
Imidžové záležitosti a funkcie bez nároku na odmenu sprevádzajú celú Kováčikovu kariéru. Manažérsky sa venoval futbalu a umeniu, hoci často z toho priamo neprofitoval.
Pohybuje sa aj v blízkosti vplyvných ľudí a ako lobistu ho spomína aj spis Gorila. Nemá problém verejne podporiť politikov, ktorým drukuje a svoje názory zverejňuje aj v blogu.
Čoraz častejšie sa však začali objavovať informácie, že svoje plány nemá z čoho platiť. Problémy vyústili až do krachu Forzy.
Začiatky v Markíze
Podnikať v médiách chcel Kováčik už od študentských čias, no chvíľu mu trvalo, kým v tomto odbore prerazil. V roku 1994 založil Produkčný dom Forza.
„Tam som dlho hľadal spôsob, ako sa dostať k médiám. Pretože som sa o to veľmi zaujímal,“ povedal o svojich začiatkoch Kováčik.
Keď v roku 1996 Markíza začala vysielať, oslovil ju Kováčik s ponukou, aby v nej mohol mať svoju súťaž krásy. Tak sa spoznal aj so šéfom Markízy Pavlom Ruskom.