Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal hovorí vo veľkom predvolebnom rozhovore o svojich štyroch rokoch v úrade.
Predvolebné témy v Bratislave sa neustále opakujú. Opravy ciest, verejná doprava či parkovacia politika. Tá dodnes nefunguje, prečo?
"Víziu parkovania máme a už rok sú aj schválené pravidlá, ktoré majú zvýhodňovať obyvateľov Bratislavy. Aby sa to spustilo, treba ešte jedno hlasovanie, ktorým hlavné mesto prevedie právomoci na mestské časti.
Nariadenie je schválené, je platné, ale s blížiacimi sa voľbami jeho spustenie blokuje časť ľudí, ktorá po roku otočila o 180 stupňov.
Bratislavčanom nedovoľujú parkovať a pozývajú do mesta každý deň 30-tisíc áut.“
Budete kandidovať za primátora s podporou Smeru?
„Som a budem nezávislým primátorom. Uchádzam sa o podporu všetkých Bratislavčanov, tak ako to bolo v posledných komunálnych voľbách. Tí, ktorí ma chcú podporiť už dnes, môžu prispieť svojím podpisom na petičný hárok nezávislého kandidáta. Aj podpisy si zbieram sám, dennodenne som v uliciach a na námestiach a nepomáhajú mi žiadne politické štruktúry.“
Bude vás podporovať nejaká iná strana?
„Neuchádzam sa a ani sa nebudem uchádzať o podporu žiadnej strany ani politického hnutia.
Ak by sa aj nejaká politická strana rozhodla podporiť moju kandidatúru, môžem všetkých Bratislavčanov ubezpečiť , že pôjde o jednostrannú akciu. Odmietam akékoľvek politické obchody a garantujem svoju stopercentnú nezávislosť, ako aj nezávislosť celého magistrátu.“
Predvolebnou témou sú aj záchytné parkoviská, čo taktisto nie je žiadna novinka. Čo ste za štyri roky urobili pre to, aby ste zabránili zahusťovaniu dopravy v meste?
"Riešime to. Mobilita je problémom každej európskej metropoly a Bratislava na tom stále nie je tak zle. Áut stále pribúda a keď niekto sľubuje, že o štyri roky budú ulice prázdne a budú tam kvitnúť záhony ruží, tak si vymýšľa.
Nejde len o záchytné parkoviská, tu ide o nastavenie celého systému, od MHD cez podporu alternatívnej dopravy a tak ďalej."

Napriek tomu sú záchytné parkoviská potrebné, no zatiaľ vznikajú skôr prirodzenou cestou, nie koncepčne.
"Záchytné parkovisko sa robí pri Vrakunskom cintoríne, ďalšie bude pri vozovni Jurajov dvor aj v Janíkovom dvore v Petržalke. Tam sa čaká na územné rozhodnutie k električke. Záchytné parkoviská však treba budovať aj v spolupráci so župou. Autá treba zachytiť za hranicou mesta."
Rokujete o tomto probléme so župou?
"Ja na nich tlačím, aby oni začali pracovať na záchytných parkoviskách.