Z celkového počtu sú však po ostatnej autonehode prezidentskej kolóny dve úplne nepojazdné. Deväť vozidiel je pritom starších ako deväť rokov, takže si vyžadujú vysoké náklady na prevádzku a opravy. KP SR preto uvažuje o postupnom vyradení piatich vozidiel z prevádzky a znížení počtu áut v prezidentovom autoparku. Zároveň však už vlani rozhodla o obnove autoparku a k trom Mercedesom by mali aj v tomto roku pribudnúť ďalšie tri autá tejto značky v celkovej hodnote okolo 4,5 milióna korún. Za dve havarované autá by mala KP SR dostať od poisťovne po 380 000 korún. Po týchto zmenách by malo v prezidentovom autoparku zostať 12 motorových vozidiel. Na dnešnom stretnutí s novinármi o tom informoval generálny riaditeľ sekcie ekonomiky a správy KP SR Jozef Troják.
Z materiálov KP SR vyplýva, že najstaršími vozidlami prezidentovho autoparku sú tri autá značky Volvo, roku výroby 1992, 10 rokov a 190 000 najazdených kilometrov má aj jedno auto značky BMX. Ďalšie štyri Volvá a jeden mikrobus značky Mitshubishi majú viac ako deväť rokov. V roku 1994 doplnili autopark KP SR o jednu Škodu Pick - up a v roku 1999 o dve Octávie.
Šéf sekcie ekonomiky KP SR doplnil, že za rok 2001 vynaložila kancelária na opravy 1,169 milióna korún a na nákup pneumatík 110 tisíc korún. Za zákonné poistenie vozidiel zaplatili 84 tisíc, za havarijné poistenie 619 tisíc korún.
Pri preprave do Košíc prezident využíval osobné auto, ktoré je majetkom Ministerstva vnútra SR, respektíve Úradu na ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií, ktoré poskytuje v zmysle predpisov o ochrane ústavných činiteľov. Po ostatných dvoch nehodách však Schuster vyhlásil, že najmä v zime bude cestovať vlakom a na vlastné náklady. Z vlastných prostriedkov bude podľa dnešného vyhlásenia šéfa ekonomiky KP SR hradiť aj svoju prípadnú cestu do a z Košíc lietadlom.