BRATISLAVA. Zvečniť so psom sa nechával napríklad bývalý americký prezident Barack Obama či bývalý slovenský premiér Robert Fico zo Smeru.
Politici, ktorí sa prezentujú ako psičkári, vzbudzujú podľa marketérov medzi ľuďmi sympatie. V kampani pred novembrovými komunálnymi voľbami tento motív prevzali viacerí kandidáti.
Pozornosť v Bratislave púta napríklad bilbord, na ktorom je vyobrazený sibírsky husky.
Jeho hlava je len o čosi menšia ako tvár kandidáta na primátora Romana Ruhiga, ktorý na sociálnej sieti zdieľa príspevky o prezidentovi vojnovej Slovenskej republiky Jozefovi Tisovi či o finančníkovi Georgovi Sorosovi.
Ruhig tvrdí, že pri bilborde nečerpal inšpiráciu u iných politikov a huskyho si vybral preto, že symbolizuje vernosť a pracovitosť.
Fotkou so psom, ktorý má okolo krku šatku, sa na sociálnej sieti zas prezentuje kandidát na ružinovského starostu a bývalý štátny tajomník ministerstva kultúry Igor Adamec.
Fotku si podľa neho nedával na facebook zámerne. "Bola tam už dávno a keď som pred voľbami rozbehával súkromný Facebook, prišlo mi múdre nemeniť fotku," vysvetľuje s tým, že ide o jeho sučku a fotku urobil pred dvoma rokmi náhodne jeho syn.
Majiteľ kastingovej agentúry pre zvieratá Juraj Ferko hovorí, že kandidáti si vyberajú rasu podľa toho, akú cieľovú skupinu chcú osloviť.
"Ak sa niekto snaží osloviť deti, vyberie si malé psíky, ak horných desaťtisíc, zvolí majestátneho psa, ktorý vzbudzuje rešpekt," vysvetľuje.
Má psa, je lepší človek
Spomedzi politikov Smeru nie je Fico jediný, ktorý sa rád ukazuje so svojim labradorom Larrym. V straníckych novinách Smeru je napríklad minister financií Peter Kažimír vyfotený so svojím labradorom Rafaelom.
Medzi tri overené klišé nástroje ako upútať pozornosť v reklame patria podľa odborníčky na reklamu Simony Bubánovej sex, deti a zvieratá.