SME

Sex, deti a zvieratká. Z reklamných klišé si kandidáti vo voľbách vyberajú psov

Experimenty sa nevyplácajú.

Kampaň Romana Ruhiga.Kampaň Romana Ruhiga. (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Zvečniť so psom sa nechával napríklad bývalý americký prezident Barack Obama či bývalý slovenský premiér Robert Fico zo Smeru.

Politici, ktorí sa prezentujú ako psičkári, vzbudzujú podľa marketérov medzi ľuďmi sympatie. V kampani pred novembrovými komunálnymi voľbami tento motív prevzali viacerí kandidáti.

Pozornosť v Bratislave púta napríklad bilbord, na ktorom je vyobrazený sibírsky husky.

Jeho hlava je len o čosi menšia ako tvár kandidáta na primátora Romana Ruhiga, ktorý na sociálnej sieti zdieľa príspevky o prezidentovi vojnovej Slovenskej republiky Jozefovi Tisovi či o finančníkovi Georgovi Sorosovi.

SkryťVypnúť reklamu

Ruhig tvrdí, že pri bilborde nečerpal inšpiráciu u iných politikov a huskyho si vybral preto, že symbolizuje vernosť a pracovitosť.

Fotkou so psom, ktorý má okolo krku šatku, sa na sociálnej sieti zas prezentuje kandidát na ružinovského starostu a bývalý štátny tajomník ministerstva kultúry Igor Adamec.

Fotku si podľa neho nedával na facebook zámerne. "Bola tam už dávno a keď som pred voľbami rozbehával súkromný Facebook, prišlo mi múdre nemeniť fotku," vysvetľuje s tým, že ide o jeho sučku a fotku urobil pred dvoma rokmi náhodne jeho syn.

Majiteľ kastingovej agentúry pre zvieratá Juraj Ferko hovorí, že kandidáti si vyberajú rasu podľa toho, akú cieľovú skupinu chcú osloviť.

"Ak sa niekto snaží osloviť deti, vyberie si malé psíky, ak horných desaťtisíc, zvolí majestátneho psa, ktorý vzbudzuje rešpekt," vysvetľuje.

SkryťVypnúť reklamu

Má psa, je lepší človek

Spomedzi politikov Smeru nie je Fico jediný, ktorý sa rád ukazuje so svojim labradorom Larrym. V straníckych novinách Smeru je napríklad minister financií Peter Kažimír vyfotený so svojím labradorom Rafaelom.

Medzi tri overené klišé nástroje ako upútať pozornosť v reklame patria podľa odborníčky na reklamu Simony Bubánovej sex, deti a zvieratá.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5KPP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 687
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 949
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 444
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 415
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 163
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 616
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 111
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 594
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu