BRATISLAVA. Vo štvrtok o siedmej ráno musia všetci kandidáti ukončiť kampaň pred komunálnymi voľbami. Moratórium trvá do uzavretia všetkých volebných miestností.
Kandidáti na primátorov, starostov či miestnych poslancov nesmú počas moratória šíriť propagačné letáky či iné predvolebné materiály. Zakázané majú aj mítingy.
Zákaz sa týka aj internetu a sociálnych sietí, upozorňuje Eduard Bárány, šéf Štátnej komisie pre voľby a kontrolu financovania politických strán.
„Ak niekto má na svojej webovej stránke materiál týkajúci sa volieb už dlhodobo, nemusí ho sťahovať. Nemôže ho však už odosielať ďalším ľuďom. Nemali by sa objavovať veci ako direct maily (hromadné rozosielanie propagačných emailov, pozn. red.) či reklamné bannery,“ vysvetľuje Bárány.

Podobná prax platí aj pre sociálne siete. Na nich by sa už nemala objavovať platená reklama.
Kandidáti by mali zdržanlivo vystupovať aj na svojich profiloch, hoci napríklad facebookový status na súkromnom profile sa považuje za osobné stanovisko, ktoré nemožno potrestať.
Zákon totiž hovorí, že je zakázaná reklama a propagácia, za ktorú sa obvykle platí.
„Za porušenia moratória sa postihuje prevádzkovateľ webovej stránky. Samozrejme, nedokážeme postihnúť prevádzkovateľa zo zahraničia, no spravidla sa dokáže, kto je objednávateľom,“ pokračuje Bárány.