Poplatok za zber, prepravu a zneškodňovanie komunálnych odpadov budú obyvatelia bytových domov platiť správcovským spoločnostiam doterajším systémom. Do rodinných domov budú platobné výmery posielať pracovníci mestského úradu na základe evidencie obyvateľov. Len ak niekto z obyvateľov rodinných domov alebo podnikateľov nedostane platobný výmer do konca marca, musí sa do mesiaca prihlásiť mestskému úradu.
Ako producenti odpadov sa nemusia hlásiť ani podnikatelia. Spoločnosť ASA, ktorá v Trnave zabezpečuje odvoz a likvidáciu odpadov, ich sama oslovuje a uzatvára nové zmluvy.
Viceprimátor Vladimír Butko pre TASR uviedol, že aj keď je poriadok v evidencii platiteľov poplatkov za odpad potrebný, je to záležitosť úradníkov z mestského úradu, a nie občanov.
Butko podotkol, že zjednodušenie administratívy okolo odpadov je odrazom postavenia mesta v systéme odpadového hospodárstva: vo firme ASA je mesto 50-percentným spoločníkom a skládka komunálneho odpadu je vo výlučnom vlastníctve mesta.
Ročný poplatok za zber, odvoz a likvidáciu komunálnych odpadov v Trnave je stanovený na 170 korún na osobu v prípade bytových domov. V týchto domoch žije približne 80 percent obyvateľov mesta.