SME

Výsledky FOCUS-u sa líšia od výsledkov MVK, SDK je stále najsilnejšia

BRATISLAVA (SME - dos) - Podľa výskumu agentúry FOCUS zostáva SDK najsilnejším subjektom na slovenskej politickej scéne a jej preferencie (29,1 %) sú o 5,5 % vyššie ako preferencie HZDS (23,6 %). Novovzniknutá Strana občianskeho porozumenia (11,0 %) ...

BRATISLAVA (SME - dos) - Podľa výskumu agentúry FOCUS zostáva SDK najsilnejším subjektom na slovenskej politickej scéne a jej preferencie (29,1 %) sú o 5,5 % vyššie ako preferencie HZDS (23,6 %). Novovzniknutá Strana občianskeho porozumenia (11,0 %) zaznamenala preferencie na úrovni Maďarskej koalície (10,1 %) a SDĽ (9,0 %). Výsledky výskumu agentúry FOCUS, ktorý sa uskutočnil v dňoch 3. - 11. marca na reprezentatívnej vzorke 1088 respondentov, sa tak vo viacerých bodoch odlišujú od zistení februárového výskumu agentúry MVK, v ktorom mala SDK 23,5 % (od novembra pokles o 8,9 %), HZDS 23,2 % (nárast o 2,7 %) a tretia SOP až 14,8 %. Podľa FOCUS-u je pokles SDK od januára oveľa miernejší (o 3,4 %) a preferencie HZDS vzrástli len o štatisticky nevýznamných 0,9 %. Výraznejší pokles v porovnaní s výskumom MVK zaznamenala vo výskume FOCUS-u SDĽ (z 11,4 na 9,0) a SNS (z 8,9 na 6,6). Preferencie sú vypočítané z tých 73,6 % respondentov, ktorí uviedli, žeby sa na voľbách zúčastnili a vedia, koho by volili. Marcový výskum FOCUS-u zistil 12,5 % nevoličov a 13,9 % nerozhodnutých, čo približne zodpovedá januárovým výsledkom. Výskum MVK konštatoval výrazný pokles skupiny nerozhodnutých. Odlišnosti medzi oboma výskumami môžu súvisieť s tým, že FOCUS na rozdiel od MVK neupozorňoval respondentov na to, že SOP je stranou košického primátora R. Schustera.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - dos

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 376
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 269
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 422
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 952
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 523
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 428
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 080
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Aryna Sabalenková (vľavo) a Coco Gauffová na Roland Garros.

Dve najvyššie postavené tenistky v rebríčku WTA sa vo finále stretnú opäť po mesiaci. Ich vzájomná bilancia je vyrovnaná.


Michaela Churavá
Tréner slovenskej futbalovej reprezentácie Francesco Calzona.

Slovensko čaká vstup do kvalifikácie na budúcoročný svetový šampionát v septembri.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu