MVO: Piata žena odštartovala druhú časť kampane proti týraniu žien
BRATISLAVA 21. januára (SITA) - Iniciatíva piata žena, ktorá sa zameriava na pomoc týraným ženám odštartovala dnes druhú - mediálnu časť kampane proti páchaniu násilia na ženách. Kampaň potrvá do 10. februára a počas tohto času poskytne verejnosti spoty n
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
a rôznych rozhlasových a televíznych staniciach. Okrem elektronických médií je na celom území SR vylepených 100 billboardov.
Mediálna kampaň nadväzuje na prvú celonárodnú kampaň proti násiliu páchanom na ženách, ktorú začala Piata žena 25. novembra 2001. Kampaň iniciovalo sedem ženských mimovládnych organizácií – Pro familia, Možnosť voľby, Eset, Fenestra, Aspekt, Altera a Aliancia žien Slovenska, združené v iniciatíve piata žena. Prvá časť kampane trvala do 10. decembra a bola zameraná na odborné články a aktivity, ktoré mali upozorniť verejnosť na problematiku násilia páchanom na ženách. "Tento problém bol doteraz v našej spoločnosti považovaný za "vec súkromnú“, o ktorej "sa nehovorí“, hoci v okolitých štátoch a Európskej únii je problematika domáceho násilia jednou z priorít pri prevencii trestných činov a ochrane ich obetí."
Informácie a dokumenty, ako i praktické rady obetiam a svedkom domáceho násilia sú zverejnené na internetovej stránke www.piatazena.sk. Podporu kampani a odsúdenie násilia páchaného na ženách môže vyjadriť verejnosť na bezplatnej info-linke 08001 55555. Linku zadarmo poskytli Slovenské telekomunikácie.
Na vizuálnej časti spolupracovali agentúry iSTEP communication, Hlava 98 a Layout JS. Plochy pre billboardy poskytla Akzent media. Kampaň financuje Open Society Institute Budapešť, Nadácia otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation, UNIFEM, kanadské veľvyslanectvo v SR a nadácie ETP Slovensko a Ekopolis v rámci programu Tvoja zem.
Agentúru SITA informovala Oľga Pietruchová z Iniciatívy piata žena.