Banská Bystrica 18. marca (TASR) - Prispieť k skvalitneniu výcviku v autoškolách, ako aj práce inštruktorov a všetkých, ktorí za výcvik budúcich vodičov bezprostredne zodpovedajú, chce novovzniknutá Slovenská komora výcvikových zariadení autoškôl (SKVZA).
Ako pre TASR uviedol nový predseda SKVZA Ján Botloch z Bratislavy, ktorého do funkcie zvolili účastníci sobotňajšieho ustanovujúceho Valného zhromaždenia komory v Banskej Bystrici, podpredsedom SKZVA sa stal Anton Michalička z Topoľčian. V jedenásťčlennom predsedníctve majú zastúpenie všetky kraje. Okrem toho prijali aj stanovy, organizačný poriadok a ďalšie základné dokumenty a rozhodli, že sídliť bude v Bratislave.
Podľa Botlocha zámerom predstaviteľov komory je zaregistrovať ju čo najskôr v združení európskych autoškôl, ktoré má teraz 22 členov, a podieľať sa na práci IVV - svetového strediska pre ďalšie vzdelávanie vodičov. Na Slovensku je vyše 530 autoškôl, z nich 277 má v novom stavovskom združení svoje zastúpenie.
Zástupcovia široko profesijného združenia autoškôl sa budú podieľať na príprave noviel a právnych predpisov týkajúcich sa ich pôsobenia. Aktívne chcú vstúpiť už do prípravy zákona, ktorým sa výcvik v autoškolách vyčlení z teraz platného zákona o pozemných komunikáciách. Väčšie i menšie autoškoly, ktoré sú súčasťou SKVZA, majú rovnaké práva i povinnosti. Medzi jej priority bude patriť nielen skvalitnenie prípravy budúcich vodičov, ale aj rozšírenie vyučovacích hodín a skvalitnenie technických pomôcok používaných pri výcviku. Podľa Borloka sa neosvedčila príprava na trenažéroch, ktorá je aj finančne náročnejšia ako praktická jazda - cena jedného trenažéra je približne rovnaká ako cena dvoch nových áut Felicia.
Okrem prípravy budúcich vodičov chce komora zastupovať autoškoly a ich inštruktorov pri rokovaniach so štátnou správou. Rovnako tak aj zabezpečovať rôzne doškoľovacie kurzy a dosiahnuť, aby ich raz za päť rokov absolvoval aj každý inštruktor pôsobiaci v autoškole.