ŠTRBSKÉ PLESO (SME - kim) - Trojdňový kulinársky festival Chuť Tatier, ktorý sa zajtra skončí v Liptove, si dal za cieľ podporiť propagáciu miestnych špecialít, vyzdvihnúť regionálnu gastronómiu a aj tým prilákať čo najviac návštevníkov. "Za názvom Chuť Tatier nevidíme len to, čo človek konzumuje, ale chceme upozorniť na priority Tatier - Spiša, Oravy a Liptova," povedal predseda predstavenstva Agentúry pre rozvoj cestovného ruchu v regióne Tatier Ing. Štefan Kubík. Agentúra spojila kulinársky festival, na ktorom účastníci ochutnajú špeciality troch subregiónov, v ktorých agentúra pôsobí, aj s predstavením pobytov na voľný čas. "Prvá fáza festivalu - gurmánska - je venovaná hosťom z oblasti politického života, ako sú napríklad zástupcovia ambasád krajín, z ktorých k nám prichádza najviac návštevníkov. Pozvaní sú aj aktéri cestovného ruchu. Druhá fáza festivalu je určená verejnosti a prebiehať bude dlhodobo," upresnil riaditeľ Agentúry pre rozvoj cestovného ruchu v regióne Tatier Ing. Ján Kuska. Naplniť kapacity hotelov v nesezónnom období bolo vždy problémom, a preto sa pracovníci agentúry rozhodli urobiť spoločný marketing pre hotely a zariadenia, ktoré sú ich členmi. Jedinou podmienkou zo strany agentúry bolo, že hotely si pripravia atraktívne zníženie cien v nesezónnom období. Zatiaľ na ponuku agentúry reagovalo asi 25 percent členských hotelov a ubytovacích zariadení. Program krátkodobých pobytov v mimosezónnom období začnú napĺňať 3. októbra, akcia potrvá do 13. decembra.