SME

Občania majú najväčšiu dôveru k Armáde SR a Slovenskému rozhlasu

BRATISLAVA (SME - r) - Za najdôveryhodnejšie inštitúcie považujú občania Armádu SR a Slovenský rozhlas, ktorým zhodne vyjadrilo dôveru po 72 % respondentov. Prieskum, v ktorom občania vyjadrovali dôveru k najdôležitejším inštitúciám SR, uskutočnil Ústav .

BRATISLAVA (SME - r) - Za najdôveryhodnejšie inštitúcie považujú občania Armádu SR a Slovenský rozhlas, ktorým zhodne vyjadrilo dôveru po 72 % respondentov. Prieskum, v ktorom občania vyjadrovali dôveru k najdôležitejším inštitúciám SR, uskutočnil Ústav pre výskum verejnej mienky pri Štatistickom úrade SR v dňoch 23. novembra až 7. decembra tohto roku. Takmer tri pätiny respondentov (po 59 %) prejavili celkovú dôveru miestnej samospráve, Ústavnému súdu SR a cirkvám. Dôveryhodnosť TV Markíza je podľa respondentov 58-percentná. Novej vláde Mikuláša Dzurindu dôveruje viac ako polovica obyvateľov (51 %), zo sociodemografických podskupín tejto vláde najvýraznejšie dôverujú občania maďarskej národnosti (76 %) a obyvatelia Košického kraja (71 %). Najnižšiu dôveru prejavili novej vláde obyvatelia Trenčianskeho a Prešovského kraja (zhodne po 38 %). V hodnotení Národnej rady SR prevažovali odpovede vyjadrujúce dôveru parlamentu v novom zložení (48 %), pričom rovnako ako pri vláde má najvýraznejšiu podporu medzi občanmi maďarskej národnosti (71 %) a medzi obyvateľmi Košického kraja (68 %). Najmenej dôvery parlamentu vyjadrili obyvatelia Prešovského kraja (29 %) a Trenčianskeho kraja (32 %). U ostatných inštitúcií (Slovenská televízia, súdy, Policajný zbor SR, prokuratúra a odbory) prevažovala v odpovediach respondentov viac nedôvera.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 963
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 493
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 340
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 865
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 301
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 001
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 758
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu