Tá závisí od metódy použitej pri výskume. Je dosť pravdepodobné, že časť voličov môže pod vplyvom prieskumov odovzdať radšej hlas kandidátom s väčšou šancou na úspech. Na otázku, či by sa mala verejnosť orientovať podľa výsledkov prieskumov renomovaných agentúr a či vôbec možno hovoriť o ratingu agentúr, M. Doborovodský z agentúry Markant povedal: "Ak by sme zobrali do úvahy všetky agentúry, ťažko robiť nejaký rating. Sú totiž agentúry, o ktorých nikto nepochybuje, ale na pole zisťovania verejnej mienky sa nepúšťajú. Nebolo by najlepším vodidlom, keby sa niekto z oblasti marketingu rozhodoval podľa toho, či pozná agentúru z novín, v ktorých sa prezentuje aj prieskumami verejnej mienky." Na poznámku, že niektoré agentúry sa môžu udomácniť na trhu práve prezentáciou prieskumov verejnej mienky, M. Dobrovodský reagoval: "Môže to byť jedna z brán, ktorá otvára cestu na pole marketingových výskumov. Momentálne to však môže byť na Slovensku bič s dvoma koncami."
"Ak zoberieme do úvahy sympatizovanie s niektorým politickým táborom, tak to môže byť aj zabuchnutím spomínaných dverí," hovorí Dobrovodský. Na Slovensku je oficiálne zaregistrovaných až 269 subjektov, ktoré sa zaoberajú výskumom trhu a verejnej mienky, avšak len 20 subjektov sa tejto činnosti naozaj venuje. "Považujem preto za nutné odlíšiť agentúry, ktoré postupujú podľa medzinárodne akceptovaných metodických krokov," zdôraznil M. Dobrovodský, ktorý je podpredsedom novozaloženej Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA). Cieľom asociácie je podľa jej zakladateľov ochrana občana a dodržanie pravidiel pri získavaní výsledkov výskumu. Členmi asociácie sú aj agentúry známe z prieskumov verejnej mienky ako Markant, Focus, MVK. "Rozhodne by malo byť signálom, že členstvo v združení SAVA je garanciou čistoty metodických krokov výskumu," povedal Dobrovodský. Pred časom SAVA kritizovala výskum agentúry Polis o postojoch občanov k leteckým útokom na Juhosláviu. "Boli to prvé výsledky reakcie verejnosti na operácie NATO v Juhoslávii, čo je veľmi citlivá záležitosť a mohla ovplyvniť občanov Slovenska. Dôvody nášho vyhlásenia boli najmä metodologické. Spojenie telefonickej ankety s počtom respondentov 286 je nedostatočné. Okrem toho sa vo výsledkoch ponúkali druhostupňové triedenia. Napríklad rozdelenie podľa vzdelanostných kategórií," povedal M. Dobrovodský. Majiteľ agentúry Polis J. Baránek SME povedal, že agentúra uskutočnila "len prvostupňové triedenie dát. Druhostupňové triedenie by zo štatistického hľadiska bolo neseriózne. Tomu sme sa vyhli. Naznačili sme len, že vojenské útoky NATO majú tendenciu schvaľovať predovšetkým sympatizanti vládnej koalície a vzdelanejšie obyvateľstvo. Chcem podotknúť, že výsledky všetkých našich prieskumov sa zhodovali s prieskumami ostatných agentúr". V súvislosti s prieskumami agentúry Polis o voľbe hlavy štátu M. Dobrovodský povedal, že "tie sa už realizovali na väčšej vzorke, používala sa telefonická anketa. Bližšie nevieme, ako agentúra limitovala nedostatky telefonického zisťovania v podmienkach Slovenska. Posledné výskumy Polisu by som dal na úroveň iných telefonických ankiet, ktoré realizovali iné renomované agentúry". M. Dobrovodský na otázku, či agentúry združené v asociácii nevnímajú agentúru Polis ako neželateľného konkurenta, a preto sa rozhodli reagovať, poznamenal: "To by bolo to najhoršie, ak by vyhlásenie asociácie brala agentúra Polis ako nejaký osobný útok alebo snahu o obchodné znemožnenie. Mali sme na zreteli vyslovene odborné hľadiská."