BRATISLAVA. „Zachráňte Markízu“, skandovali tesne pred parlamentnými voľbami v roku 1998 ľudia aj opoziční politici.
Ústrednou postavou pri pokuse o ovládnutie najsledovanejšej slovenskej televízie bol Marian Kočner.
Markíza v tých rokoch suplovala aj úlohu verejnoprávnej Slovenskej televízie, ktorej správy otvorene podporovali vtedajšieho premiéra Vladimíra Mečiara.
Kočner sa najsilnejšie médium na Slovensku pokúšal ovládnuť tak, že cez firmu Gamatex kúpil pohľadávku, ktorú mal voči Markíze Siloš Pohanka.
Išlo o prvú mediálne známejšiu kauzu, keď širšia verejnosť zaznamenala Kočnerovo meno.
V Markíze sa napriek tomu počas niekoľkých rokov pravidelne objavoval v celebritnej relácii Smotánka.
Ako o celebrite o ňom písal do vlaňajška aj bulvár, hoci jeho meno sa už v roku 2005 a neskôr aj v roku 2011 objavilo v mafiánskych zoznamoch.
Vyplýva to z analýzy Fakulty masmédií súkromnej Paneurópskej vysokej školy v Bratislave, ktorú poskytla denníku SME.