SME

Prieskum Focusu pre SME: Smer si mierne polepšil, s Mostom a SNS aj tak nemá dosť

Progresívne Slovensko by sa dostalo do parlamentu.

Smer by podľa prieskumu Focusu pre SME volilo 21,7 percenta opýtaných.Smer by podľa prieskumu Focusu pre SME volilo 21,7 percenta opýtaných. (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Ak by sa parlamentné voľby konali začiatkom decembra, najsilnejšia strana Smer by získala 21,7 percenta. Ukázal to exkluzívny prieskum agentúry Focus pre denník SME.

V novembrovom prieskume nameral Focus Smeru 20,9 percenta.

Za Smerom nasleduje opozičná SaS, ktorú by volilo 13,3 percenta opýtaných a OĽaNO so ziskom 10,5 percenta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolu by sa do parlamentu nedostalo

Prečítajte si tiež: Fico sa chce vrátiť k právu na odpoveď politikov, kandidáta na prezidenta nepredstavil Čítajte 

Extrémisti z ĽSNS sa stále držia okolo deviatich percent, agentúra im začiatkom decembra namerala 9,2 percenta.

Zhodne by získala aj koaličná SNS, ktorá od novembra stúpla o 1,2 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

Rovných deväť percent opýtaných by volilo opozičné hnutie Sme rodina.

Do Národnej rady by sa so ziskom 6,5 percenta dostalo aj mimoparlamentné KDH. Vybralo by si ho však o 1,2 percenta voličov menej ako v novembri.

Do parlamentu by sa tesne dostali aj koaličný Most-Híd, ktorý by volilo 5,2 percenta opýtaných a nové hnutie Progresívne Slovensko s 5,1 percenta. Päťpercentnú hranicu prekročilo prvýkrát v novembri.

Novú stranu Spolu by začiatkom decembra volilo 4,1 percenta opýtaných. V novembri dosiahla päť percent, teraz by sa do parlamentu nedostala.

Väčšinu nemá koalícia ani opozícia

Súčasná koalícia Smeru, SNS a Mosta by podľa prieskumu získala len 60 mandátov.

Väčšinovú koalíciu by sa však nepodarilo vytvoriť ani súčasnej opozícii bez ĽSNS. SaS, OĽaNO, Sme rodina, KDH a PS by mali spolu 75 mandátov.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra Focus robila prieskum od 1. do 9. decembra na vzorke 1019 respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 117
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 473
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 690
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 784
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 726
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 005
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Richarda Sulíka nahradil Branislav Gröhling.


a 2 ďalší
Čísla politických subjektov kandidujúcich v júnových voľbách do Európskeho parlamentu.

Oficiálne vyhlasovanie výsledkov volieb sa môže konať až v pondelok.


TASR
Ranný brífing SME

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


Diskusia Petra Pellegriniho s Ivanom Korčokom v televízii Markíza pred prvým kolom prezidentských volieb.

Diskusia bola predposlednou pred moratóriom


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu