SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Za posledné desaťročie sa zvýšilo percento dojčených detí

Deti do jedného roka absolvovali najviac vyšetrení aj preventívnych prehliadok.

(Zdroj: Fotolia.com)

BRATISLAVA. Obľúbenosť dojčenia je na Slovensku stále pomerne vysoká. Najviac dojčených detí je v Bratislavskom kraji.

Vyplýva to zo štatistiky Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) zverejnenej na webovej stránke centra.

"Na Slovensku naďalej pretrváva priaznivý stav vo výžive detí materským mliekom. V roku 2017 bolo až 52,4 percenta plne dojčených detí do konca šiesteho mesiaca života," uvádza NCZI.

Štatistika vypovedá aj o tom, že v roku 2009 bolo plne dojčených len 45,4 percenta detí.

Podľa územia sídla ambulancie najviac takto živených detí bolo v Bratislavskom (59,7 percenta), Žilinskom (55,8 percenta) a Prešovskom (55,5 percenta) kraji.

Článok pokračuje pod video reklamou

Naopak, najmenej je to v Banskobystrickom (44,3 percenta) a Nitrianskom (44,3 percenta) kraji.

Údaje taktiež hovoria o tom, že najviac návštev u lekára ročne pripadá na deti do jedného roka. Lekári pre deti a dorast vykonali takmer 5,96 milióna vyšetrení. Z nich 16 percent bolo v rámci prevencie.

Deti do jedného roka absolvovali najviac vyšetrení aj preventívnych prehliadok. Najmenej vyšetrení aj preventívnych prehliadok bolo evidovaných u mladých ľudí vo veku 19 až 26 rokov.

Najčastejšie diagnostikovanými ochoreniami u detí a mládeže boli choroby dýchacej sústavy. Nasledovali choroby oka a choroby kože a podkožného tkaniva.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  2. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  3. Zažite svoj vlastný úspech
  4. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  5. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  8. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  9. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  10. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  1. CUPRA si podmanila parížske nebo
  2. Radšej škola ako metla
  3. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  4. Zažite svoj vlastný úspech
  5. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  6. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  7. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  8. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 965
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 770
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 7 728
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 277
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 912
  6. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 6 809
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 6 116
  8. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 338
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 5 094
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí... 4 318

Téma: Dojčenie


Hlavné správy zo Sme.sk

Opozícia sa nespojí, rokovania stroskotali

Strany začali opäť rokovať v nedeľu.

Strany demokratickej opozície si v poslednom čase podľa politického marketéra Michala Ruttkaya dávali testovať, koľko by mali percent hlasov, keby sa spojili.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kiska si z nás robí dobrý deň

Ísť do koalície nemusí, ale nech si nevymýšľa hlúposti.

Peter Tkačenko
Jaroslav Naď

Neprehliadnite tiež

Politický marketér: Zmanipulovaný prieskum nemá pre politika zmysel

Martin Lengyel pracoval pre Mikuláša Dzurindu, zakladal aj televíziu TA3.

Martin Lengyel na archívnej fotografii.

Viac ako percentá, chcú strany, aby im agentúry namerali ich lídrov

KDH si nedáva robiť samostatné prieskumy preferencií.

Strany demokratickej opozície si v poslednom čase podľa politického marketéra Michala Ruttkaya dávali testovať, koľko by mali percent hlasov, keby sa spojili.

Média uverejňujú väčšinou len preferencie od agentúr Focus a AKO

Všímame si aj kto je za agentúrou, tvrdí šéf Aktualít.

Prezidentka Zuzana Čaputová nepodpísala návrh na predĺženie moratória na zákaz zverejňovať predvolebné prieskumy v médiách z aktuálnych 14 na 50 dní pred voľbami.

Môžu zmeniť výsledky volieb. Prieskumy pred voľbami zažívajú hodinu pravdy

Prečítajte si, ako sa orientovať v údajoch agentúr.

V roku 2012 agentúra MVK namerala Smeru v deň volieb o 7,1 percenta hlasov menej, než reálne získal.