SME

Navrhované zdaňovanie áut vyzdvihne Škodu Feliciu 1,9 D na úroveň Audi A8 2,5 TDI

BRATISLAVA (SME - rf) - Ministerstvom financií navrhovaná daň z motorových vozidiel vyzdvihne vozidlo Škoda Felicia na úroveň značiek ako Audi, BMW či Mercedes. V prípade, že poslanci v parlamente schvália návrh dane za „luxus“, čiže automobil, v navrhova

nej podobe, majiteľ novej Škody Felicia s naftovým motorom 1,9, ktorá stojí 329-tisíc korún, zaplatí rovnakú daň ako majiteľ najluxusnejšej verzie Audi A8 2,5 V6 TDI quattro, ktorého cena sa začína na 2,3 milióna a s dodatočnou výbavou môže ľahko prekročiť 4 milióny. „Zdaňovaním motorových vozidiel chceli urobiť hlúposť, a ešte aj to dokázali pokaziť,“ hovorí ekonóm, ktorý nechce byť menovaný. Samotné zdaňovanie automobilu, ako vlastníctva človeka, prirovnal k zdaňovaniu nosenia tenisiek, pretože tie človek takisto vlastní. V návrhu ministerstva financií sa uvádza, že za nové auto s objemom motora 1801 až 2500 cm3 bude musieť jeho majiteľ v prípade schválenia tejto dane zaplatiť desaťtisíc korún ročne. Čím však bude auto staršie, tým bude menšia daň. Za auto staré štyri až osem rokov, ktoré má objem motora 1801 až 2500 cm3, zaplatí jeho majiteľ 6500 korún ročne a za staršie ako osem rokov s rovnakým objemom motora ročne 3300 korún. Ide teda o opačný postup ako vo vyspelých krajinách, kde sa snažia staršie autá z bezpečnostných aj ekologických dôvodov dostať mimo prevádzky. U nás budú zvýhodňovaní práve majitelia starších vozidiel - menej bezpečných a viac znečisťujúcich. Podľa objemu motora sú u nás odstupňované aj sadzby za zákonné poistenie (navyše bez zliav za bezškodovú prevádzku) a diaľničné poplatky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 964
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 493
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 342
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 867
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 303
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 001
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 757
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu