SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Hokejový šampionát na Slovensku bude aj o ekológii

Ministerstvo životného prostredia chystá praktické opatrenia aj osvetu.

Zľava minister životného prostredia László Sólymos, oficiálny maskot Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2019 Macejko a šéf organizačného výboru pre MS IIHF 2019 Igor Nemeček.Zľava minister životného prostredia László Sólymos, oficiálny maskot Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2019 Macejko a šéf organizačného výboru pre MS IIHF 2019 Igor Nemeček.(Zdroj: TASR/Martin Baumann)

BRATISLAVA. Partnerom organizátorov majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, ktoré od 10. do 26. mája budú hostiť Košice a Bratislava, sa stalo Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky.

Bude akýmsi garantom "zelených" aktivít, ktoré budú sprevádzať šampionát. Aktivity budú zamerané predovšetkým na riešenia súvisiace s odpadovým hospodárstvom.

Predchádzať vzniku odpadu a informovať

Venovať sa budú najmä možnostiam, ako predchádzať vzniku odpadu, ale aj informovaniu o zlepšení a ochrane životného prostredia.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Práve význam zodpovedného prístupu k životnému prostrediu treba pripomínať. Neviem si predstaviť lepšiu príležitosť ako domáce majstrovstvá sveta v hokeji," vyhlásil podpredseda vlády a minister životného prostredia László Sólymos.

Bežná prax pri podujatiach v zahraničí

Ministerstvo životného prostredia v spolupráci s organizačným výborom MS 2019 intenzívne pracuje na súbore aktivít, ktoré "ozelenia" šampionát.

"Aj v organizačnom výbore majstrovstiev sveta si uvedomujeme dôležitosť zelených aktivít vo vzťahu k životnému prostrediu a ďalším generáciám. Vo svete je takýto prístup pomerne bežnou súčasťou významných športových podujatí. Nechceme zaostávať ani na Slovensku a preto sa veľmi tešíme spolupráci s ministerstvom životného prostredia," povedal riaditeľ organizačného výboru turnaja Igor Nemeček.

Praktické opatrenia aj osveta

Aktivity na ochranu životného prostredia rozdelili do dvoch oblastí. Prvú tvoria praktické opatrenia, vďaka ktorým fanúšikovia svetového šampionátu vytvoria menej odpadu.

Napríklad v bufetoch či stánkoch s občerstvením, ktoré podporia tieto aktivity, budú môcť namiesto jednorazových plastových pohárov či príborov siahnuť po zálohovaných verziách alebo ekologickejších alternatívach.

Prečítajte si tiež: Slovensku sa kráti čas na prijatie prísnejších pravidiel ochany prírody Čítajte 

Druhú oblasť predstavujú edukačné aktivity najmä vo fanzónach. Tie fanúšikom umožnia dozvedieť sa viac napríklad o triedení odpadu a ďalších opatreniach, ako zodpovedne nakladať s odpadmi.

Organizačný výbor MS 2019 spolu s Ministerstvom životného prostredia pripravujú zoznam všetkých aktivít tak, aby mohli fanúšikovia počas šampionátu prejaviť v maximálnej možnej miere zodpovedný prístup k životnému prostrediu. Tieto aktivity ich nijako nebudú obmedzovať a ani ich športový zážitok.

"Hlavným cieľom je ukázať, že myslieť na enviroaspekty nie je obmedzujúce, práve naopak. Radi by sme apelovali na fanúšikov, aby sa v maximálnej miere do zelených aktivít zapojili. Bez ich podpory zelenšie majstrovstvá sveta určite neusporiadame," dodal László Sólymos.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  2. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  3. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  4. Zažite svoj vlastný úspech
  5. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  8. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  9. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  10. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  1. CUPRA si podmanila parížske nebo
  2. Radšej škola ako metla
  3. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  4. Zažite svoj vlastný úspech
  5. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  6. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  7. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  8. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 965
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 770
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 7 728
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 277
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 912
  6. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 6 809
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 6 116
  8. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 338
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 5 094
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí... 4 318

Téma: Hokej


Článok je zaradený aj do ďalších tém Hokej v Trenčíne

Hlavné správy zo Sme.sk

Opozícia sa nespojí, rokovania stroskotali

Strany začali opäť rokovať v nedeľu.

Strany demokratickej opozície si v poslednom čase podľa politického marketéra Michala Ruttkaya dávali testovať, koľko by mali percent hlasov, keby sa spojili.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kiska si z nás robí dobrý deň

Ísť do koalície nemusí, ale nech si nevymýšľa hlúposti.

Peter Tkačenko
Jaroslav Naď

Neprehliadnite tiež

Politický marketér: Zmanipulovaný prieskum nemá pre politika zmysel

Martin Lengyel pracoval pre Mikuláša Dzurindu, zakladal aj televíziu TA3.

Martin Lengyel na archívnej fotografii.

Viac ako percentá, chcú strany, aby im agentúry namerali ich lídrov

KDH si nedáva robiť samostatné prieskumy preferencií.

Strany demokratickej opozície si v poslednom čase podľa politického marketéra Michala Ruttkaya dávali testovať, koľko by mali percent hlasov, keby sa spojili.

Média uverejňujú väčšinou len preferencie od agentúr Focus a AKO

Všímame si aj kto je za agentúrou, tvrdí šéf Aktualít.

Prezidentka Zuzana Čaputová nepodpísala návrh na predĺženie moratória na zákaz zverejňovať predvolebné prieskumy v médiách z aktuálnych 14 na 50 dní pred voľbami.

Môžu zmeniť výsledky volieb. Prieskumy pred voľbami zažívajú hodinu pravdy

Prečítajte si, ako sa orientovať v údajoch agentúr.

V roku 2012 agentúra MVK namerala Smeru v deň volieb o 7,1 percenta hlasov menej, než reálne získal.