BRATISLAVA. Ak by mal prezidentský kandidát Štefan Harabin popri volebnom autobuse aj bilbordy s rovnakým vizuálom, voličov by výberom farby upútali najviac.
Mierny úlet si podľa odborníkov na reklamu dovolil aj predseda Mosta-Hídu Béla Bugár, no väčšina prezidentských kandidátov pri volebných bilbordoch neprekvapila.
„Na volebnom autobuse má Harabin fialový bilbord a ak by ich mal aj v uliciach, určite by vyčnievali spomedzi ostatných,“ hovorí Václav Hřích z prieskumnej agentúry AKO.
Veľmi konzervatívne podľa neho poňal bilbordy eurokomisár Maroš Šefčovič, ktorý prezidentskú kandidatúru ohlásil posledný a na kampaň mu zostali len necelé dva mesiace. Na bilborde má slogan Vždy pre Slovensko.
Podobný trojslovný slogan Pripravený pre Slovensko mal pred piatimi rokmi v prezidentských voľbách aj predseda Smeru Robert Fico.

Hoci Šefčovič kandiduje po ponuke strany Smer, ktorá mu časť kampane aj financuje, stranícke logo na jeho bilborde chýba.
„Jeho slogan je na tému jeho pôsobenia v Európskej únii a naznačuje, že vždy za Slovensko bojoval,“ hovorí Simona Bubánová, riaditeľka reklamnej agentúry Creative Department.
Vizuál je podľa nej veľmi jednoduchý a evokuje akoby šetril na grafikoch. ,,Tiež možno podcenil fakt, že dnes si ľudia čoraz viac vytvárajú vzťah k hodnotám cez obrázky,“ dodáva Bubánová.
Fialový Harabin
Z kandidátov, ktorí v prieskumoch dosahujú okolo desať percent, jedine Harabin nemá bilbordy.