BRATISLAVA. Úspešná, vzdelaná a skúsená akademička, schopná manažérka, ktorá je odborne zdatná a mala by byť dobrou ministerkou.
Takto o nominantke SNS Martine Lubyovej hovorili odborníci z oblasti školstva, keď v septembri 2017 nastúpila do funkcie ministerky školstva.
Odvtedy prešlo sedemnásť mesiacov. Lubyová síce dosiahla zvýšenie platov učiteľov v základných a stredných školách, má však za sebou aj viacero pochybení. Optimizmus, s ktorým sa spájal jej príchod na ministerstvo, sa rozplynul.
„Som z jej pôsobenia sklamaná. Nepriniesla na ministerstvo transparentnosť, nevenuje sa vzdelávaniu chudobných a marginalizovaných detí a nesmierne ma sklamalo, ako sa postavila ku kauze rigoróznej práce Andreja Danka,“ hovorí Jarmila Lajčáková z Centra pre výskum etnicity a kultúry.
Na odpísanú rigoróznu prácu predsedu parlamentu Danka reagovala Lubyová slovami, že „po dvadsiatich rokoch vás nemôžu sekírovať za to, že ste niekde nedali úvodzovky“.
Povedala to po tom, ako univerzitná komisia začiatkom tohto roka skonštatovala, že Danko porušil pravidlá, hoci sa vyhla pomenovaniu, že jeho práca je plagiát.
Zbabraná transformácia
Veľké očakávania mali od Lubyovej aj ľudia z akademického prostredia.