SME

Rezort diplomacie podporí slovenské firmy v zahraničí

Ministerstva zahraničných vecí pripravuje projekt exportného domu.

Minister zahraničia Miroslav Lajčák.Minister zahraničia Miroslav Lajčák. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Ambíciou Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR je spustiť projekt exportného domu v priebehu roka 2019 vo forme pilotného podujatia.

Takto si chce overiť reakcie podnikateľskej verejnosti a vyhodnotiť spätnú väzbu. Informoval o tom rezort diplomacie. Projekt je v štádiu prípravy.

Exportným domom chce vyjsť v ústrety firmám pri podnikaní v zahraničí.

"Zámerom je vytvorenie tzv. meeting point, kde sa na jednom mieste zídu všetci s ponukou služieb štátu pre podnikateľov, ktorí chcú uspieť na zahraničných trhoch," priblížilo ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Exportný dom by bol expozíciou na vybraných podujatiach, napríklad na veľtrhoch, konferenciách či samitoch.

Inšpiráciou pre myšlienku exportného domu boli podobné české podujatia na Medzinárodnom strojárskom veľtrhu 2018 v Brne, ako aj úspešné podujatia exportných klubov regionálnych komôr Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline, Košiciach, Trenčíne a Trnave pod názvom Z regiónov do sveta.

Prečítajte si tiež: Lajčák hovoril s kórejským veľvyslancom o obchodných vzťahoch a investíciách Čítajte 

Rezort chce v tejto súvislosti spolupracovať so Slovak Business Agency, Slovenskou agentúrou pre rozvoj investícií a obchodu, SOPK, Eximbankou SR, ako aj s ďalšími.

"Do úvahy v roku 2019 prichádza účasť na najväčších veľtržných podujatiach v SR, kde sa predpokladá vysoký záujem podnikateľských subjektov. Tieto podujatia v súčasnosti identifikujeme," uzavrel rezort zahraničných vecí.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 589
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 325
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 047
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 067
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 553
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 202
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 088
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 905
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu