SME

Prieskum Focusu: Čaputovú by po odstúpení Mistríka volilo vyše 40 percent ľudí

Do prieskumu už nezaradili Mistríka.

Zuzana Čaputová.Zuzana Čaputová. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Po tom, čo Robert Mistrík odstúpil z prezidentského súboja v prospech Zuzany Čaputovej, jej preferencie prudko narástli.

Prieskum agentúry Focus pre televíziu Markíza ukázal, že v prvom kole by ju volilo 44,8 percenta opýtaných. V porovnaní so stredajším prieskumom Focusu, kde bol Mistrík ešte zahrnutý, jej preferencie stúpli o 18,5 percentuálnych bodov.

"Neplatí len predpoklad, že hlasy sa k nej presunuli len od Mistríka, je tam výrazný efekt snehovej gule," hovorí Martin Slosiarik z Focusu.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa vám graf nezobrazuje správne, kliknite sem.

Čaputovú prenasledujú Šefčovič a Harabin

Meranie robila agentúra od 26. do 28. februára a Mistríka už do neho nezaradila. Vzorku tvorilo 804 opýtaných, väčšinou sa dopytuje okolo tisícky ľudí.

Menšia vzorka podľa Slosiarika výsledky neskresľuje a odôvodňuje ju nedostatkom času. Od soboty rána totiž platí dvojtýždňový zákaz na zverejňovanie prieskumov.

Za Čaputovou nasleduje eurokomisár Maroš Šefčovič, ktorého podporuje Smer. Volilo by ho 22,1 percenta opýtaných. V stredu mu agentúra namerala 20,4 percenta. Tento nárast je však podľa Slosiarika v rámci štatistickej chyby.

Tretím v poradí je Štefan Harabin so ziskom 12 percent.

Ako nakoniec dopadnú prezidentské voľby 2019?

Extrémistu Mariana Kotlebu by volilo 8,2 percenta. František Mikloško by získal 3,5 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní so stredajším prieskumom klesol predseda Mosta-Híd Béla Bugár. Kým v druhej polovici februára by ho volilo 5,8 percenta, za dva dni jeho preferencie klesli na 3,2 percenta.

Ako dopadnú nakoniec voľby, podľa Slosiarika ovplyvní to, či ľudia, ktorí deklarujú, koho budú voliť, nakoniec v prvom kole svoj hlas odovzdajú.

"Niektorí si totiž môžu povedať, že pôjdu hlasovať až v druhom kole, kde sa naozaj rozhoduje," dodal.

Ak sa vám graf nezobrazuje správne, kliknite sem.

Ak sa vám graf nezobrazuje správne, kliknite sem.

Prezidentské voľby 2019 (kandidáti a novinky)

Strane Hlas jej firma požičala 300-tisíc eur.


a 3 ďalší 8
Súvisiace témy: Zuzana Čaputová
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  3. Deti si nechcú čistiť zuby? Rady, ako zlomiť ich odpor
  4. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  5. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  6. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  7. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  8. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  1. Do Toskánska netreba cestovať ďaleko. Nájdete ho na Gemeri
  2. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  3. Deti si nechcú čistiť zuby? Rady, ako zlomiť ich odpor
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  5. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  6. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  7. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  8. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  1. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 17 263
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 15 522
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 734
  4. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 4 141
  5. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 3 531
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 444
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 3 346
  8. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície 2 258
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu