SME

Rezort zahraničia neodporúča cestovať do oblastí na severe Indie

V oblasti Kašmíru eskaluje napätie medzi Indiou a Pakistanom

Zátaras indickej polície v Šrínagáre.Zátaras indickej polície v Šrínagáre. (Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA. Na zvýšené bezpečnostné riziko na území severnej Indie, v oblasti zväzového štátu Jammu and Kašmír, upozorňuje slovenský rezort diplomacie.

Ministerstvo odporúča občanom necestovať do týchto oblastí, keďže tam dochádza k zhoršovaniu bezpečnostnej situácie a eskalácii napätia.

Ako rezort zahraničných vecí informuje na svojej internetovej stránke, momentálne platí pre Indiu cestovné odporúčanie 3. stupňa - odporúčanie necestovať do určitých oblastí, čo je tretí najvyšší zo štyroch stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň Slovákom, ktorí sa chystajú do Indie, odporúča dobrovoľnú registráciu na stránke ministerstva, prípadne kontaktovať veľvyslanectvo v Dillí.

Nadväzne na samovražedný útok pakistanskej džihádistickej skupiny Jash-e-Mohammad na autobus bezpečnostných síl Indie 14. februára, ktorý si vyžiadal 40 obetí, spustila India 26. februára odvetnú operáciu na teroristické tábory v Pakistane.

Prečítajte si tiež: Najprv bol maharadža. Spor o Kašmír vyvoláva obavy z jadrovej vojny Čítajte 

Pakistanské letectvo následne 27. februára narušilo vzdušný priestor Indie a zaútočilo na indické vojenské ciele cez líniu kontroly v okolí miest Nowshera a Poonch v štáte Jammu and Kašmír.

Pakistan zostrelil dve indické vojenské lietadlá, ktoré preleteli ponad hranicu pakistanskej časti Kašmíru. Zostrelenie indických lietadiel prišlo niekoľko hodín po tom, čo Pakistan oznámil, že mínometné granáty, ktoré vystrelili indickí vojaci, zabili v Kašmíre šesť civilistov a ďalších zranili.

SkryťVypnúť reklamu

Granáty zasiahli obec Kotli v pakistanskej časti Kašmíru a o život okrem iných pripravili aj deti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 901
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 444
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 433
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 331
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 272
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 895
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 522
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 215
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Našli sme päť obcí, kde počet obyvateľov pred voľbami stúpal.


Boris Zala

V čom tkvie optimizmus Borisa Zalu ohľadne vývoja v Amerike?


9
Europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Čerpanie peňazí preveríme, hovorí Lucia Yar.


3
Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


13
SkryťZatvoriť reklamu