SME

Mená nových kandidátov na ústavných sudcov pribúdajú

Termín na predkladanie prihlášok uplynie v utorok o štvrtej poobede.

Sídlo Ústavného súdu v Košiciach.Sídlo Ústavného súdu v Košiciach. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Keď sa začiatkom januára uzatvárala možnosť prihlásiť sa do voľby nových ústavných sudcov, len niekoľko minút pred uplynutím termínu prišiel do parlamentnej podateľne Martin Glváč zo Smeru. Osobne vtedy doniesol prihlášku Roberta Fica, ktorá sa stala najväčším prekvapením celej voľby.

Aj keď šéf Smeru vopred ohlásil, že v marcovej opakovanej voľbe ústavných sudcov kandidovať už nebude, podobné prekvapenia sa môžu zopakovať aj v utorok.

Prečítajte si tiež: Bývalý ústavný sudca Orosz: Od Fica som čakal viac sebareflexie Čítajte 

Možnosť podávať prihlášky do novej voľby uplynie o štvrtej popoludní. Väčšina inštitúcií či ľudí, ktorí majú právomoci navrhovať kandidátov, pritom svoje rozhodnutie do poslednej chvíle tajila. V pondelok večer bolo známych dvanásť mien kandidátov, pričom parlament potrebuje na úplne doplnenie súdu zvoliť osemnásť ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Všetci z doteraz prihlásených kandidovali už v prvej voľbe. Podľa výsledkov z prvej voľby majú spomedzi nich najväčšie šance na zvolenie externý poradca Ústavného súdu Martin Vernarský, ktorý vo februári získal 55 hlasov, a tiež sudca Róbert Šorl, ktorého vtedy volilo 54 poslancov. Uspieť by však teoreticky mohol aj vysokoškolský pedagóg Peter Molnár (47 hlasov).

Okrem nich kandiduje v opakovanej voľbe aj skupina ľudí, ktorá vo februári väčšie množstvo hlasov nezískala. Známejšími menami sú šéfka Najvyššieho súdu Daniela Švecová (14 hlasov), šéf Špecializovaného trestného súdu Michal Truban (8 hlasov) či advokát mafiánskeho bosa Mikuláša Černáka Miloš Maďar.

Nechýba však napríklad ani advokát Radovan Hrádek, ktorý v posledných parlamentných voľbách kandidoval za extrémistickú ĽSNS. Pôvodne kandidoval na sudcu aj v prvej voľbe, ale krátko pred hlasovaním sa kandidatúry vzdal.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5SRW na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Ústavní sudcovia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 971
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 592
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 785
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 606
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 284
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 998
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 520
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 106
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu