BRATISLAVA. Financovanie prezidentskej kampane oboch kandidátov na prezidenta Zuzany Čaputovej a Maroša Šefčoviča sa v stredu stalo spornou témou ich poslednej debaty pred moratóriom pred druhým kolom prezidentských volieb v ich dnešnej diskusii na RTVS.
Čaputová má podľa Šefčoviča najdrahšiu kampaň v histórii Slovenska, s čím však ona sama nesúhlasí a tvrdí, že tu boli aj drahšie kampane.
Šefčovič dostal peniaze od Smeru

„Občania a moji podporovatelia zaplatili polovicu mojej kampane, prispeli malými sumami,“ vyhlásila s tým, že výdavky neprekročia povolených pol milióna eur.
Zároveň uviedla, že po finančnom príspevku pre Šefčoviča od strany Smer, ktorý by mal byť vo výške 230-tisíc eur, budú obaja kandidáti na rovnakej sume.
Šefčovič tvrdí, že aj napriek finančnému príspevku od Smeru, bude stále nadstranícky kandidát.
Preverovanie jeho prispievateľov zo strany médií a opozície považuje za šikanu a zastrašovanie, pričom tvrdí, že darcovia Čaputovej médiá do takejto miery nezaujímajú.
Obaja kandidáti komentovali aj stredajšie príhovory prezidenta Andreja Kisku a premiéra Petra Pellegriniho k občanom pred voľbami.
Čaputovú mrzí, že Pellegrini v ňom propagoval programové tézy „jedného z kandidátov“, mal podľa nej najmä vyzývať k vyššej účasti na voľbách. Šefčovič, naopak, tvrdí, že aj prezident Kiska ukazuje jeho jasné preferencie, napríklad na jeho sociálnej sieti.
Šefčovič kritizoval správy o svojej manželke

Prezidentská kampaň nebola podľa Šefčoviča o tom, čo chcú ľudia riešiť, ale skôr o minulosti, konfliktoch a kauzách.
Privítal by viac tém napríklad o pomoci sociálne slabým, o zdravotníctve či poľnohospodárstve.
Zároveň kritizoval mediálnu antikampaň, ktorej obeťou sa po prvom kole stala jeho manželka, ktorá niektoré momenty emocionálne nezvládla.
Čaputová opäť zdôraznila, že kampaň sa snažila zvládnuť slušne a konštruktívne, aby ukázala, že Slovensko má šancu na inú politickú kultúru v prejave, komunikácii a sústredení sa na vecné riešenia, či už v sociálnej, zdravotnej či environmetálnej oblasti.