SME
Sobota, 27. november, 2021 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Špaček: Nový prezident? Od prvej chvíle musí vedieť, o čo ide

Slovensko zvolí novú hlavu štátu v sobotu.

Ladislav Špaček. (Zdroj: MF DNES)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Prezidentom by sa fakticky mal stať človek, a vo väčšine krajín to tak je, ktorý disponuje morálnou integritou," uvažuje v rozhovore pre SME LADISLAV ŠPAČEK.

Odborník na etiketu, ktorý bol hovorcom prezidenta Václava Havla, hovorí aj o tom, aké vlastnosti má mať nový prezident a čo robí po zvolení.

V druhom kole prezidentských volieb sa stretávajú Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič. Spĺňajú títo dvaja kandidáti vlastnosti prezidenta republiky?

„Ak by sme zobrali prototyp prezidenta a vzali súpis všetkých jeho vlastností, ani jeden z kandidátov, ktorí sa dostali do druhého kola, by teoreticky nevyhovel. Obom môžeme niečo vyčítať a môžeme vidieť ich nedostatky.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo najdôležitejšie bude teda v týždňoch do inaugurácie čakať na víťaza volieb?

„Zostavenie jeho tímu, ktorý je mimoriadne dôležitý. Kvalita tohto tímu často rozhoduje o tom, ako bude prezident vnímaný.

Zoberte si za príklad Miloša Zemana. Je obklopený ľuďmi, o ktorých sa v médiách píše kdečo. To oslabuje jeho pozíciu. Aj keby bol takýto prezident zlatý, kvôli ľuďom, ktorých má okolo seba, si nedokáže vybudovať autoritu.“

Akí ľudia majú byť v tíme prezidenta?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár a Igor Matovič.

Na úroveň vakcinácie má rovnako veľký vplyv aj podpora od populárnych politikov.


8 h
Peter Schutz

Povinnému očkovaniu proti covidu sa nevyhneme.


12 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


6 h
Michaela Danišová

Najnáročnejšou prácou je učenie, vraví.


25. nov
Skryť Zatvoriť reklamu