SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Účasť na voľbách je vždy prejavom vyspelosti krajiny, vraví šéf agentúry AKO

Práve voliči Štefana Harabina a Mariana Kotlebu podľa neho v druhom kole nešli voliť.

Václav Hřích.Václav Hřích. (Zdroj: FOTO SME- GABRIEL KUCHTA )

BRATISLAVA. Účasť na voľbách je vždy prejavom vyspelosti krajiny. Výkonný riaditeľ agentúry AKO Václav Hřích preto považuje historicky najnižšiu účasť v sobotných prezidentských voľbách za negatívny jav.

Skonštatoval to pre TASR.

"Môj názor je, že pravdepodobne práve voliči Štefana Harabina a Mariana Kotlebu do veľkej miery nešli voliť. Časť týchto voličov sa podarilo získať Marošovi Šefčovičovi. Tým sa účasť na voľbách výrazne znížila," uviedol.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Minúta po minúte: Smer zablahoželal Čaputovej k víťazstvu, cíti sa posilnený Čítajte 

Tieto prezidentské voľby boli podľa Hřícha odlišné od minulých, a to hlavne v tom, že boli akoby rozdelené na dve časti. V prvej časti sa riešili najmä otázky, či bude súčasný prezident Andrej Kiska kandidovať.

"Začali sa objavovať nejakí kandidáti, ale stále to bolo také, akoby nanečisto. V tomto období sme rátali s obrovským množstvom kandidátov. V istej chvíli sme napočítali až 18 potenciálnych kandidátov. Od chvíle, čo sa uzatvoril zoznam kandidátov v oficiálnej rovine, začala kampaň akoby odznova a naplno," vysvetlil.

Slovensko sa rozdeľovalo na tri skupiny

Podľa Hřícha boli na začiatku percentá kandidátov "veľmi vyrovnané". S príchodom nového roka a po uzatvorení kandidátok sa ale pomery zmenili.

Prvým poznaním podľa Hřícha bolo to, že priazeň Slovákov sa delí na tri kategórie.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Zjavenie potvrdilo formu Čítajte 

"Slovensko sa rozdeľovalo na tri skupiny. Videli sme, že veľký zvrat vo voľbách nastal po tom, čo Zuzana Čaputová, ktorá veľmi pomaly a isto stúpala, dosiahla výsledky, kedy ju začali vnímať ako favoritku. Dovtedy sa voči nej takmer nikto nevymedzoval... Vo chvíli, keď jej preferencie stúpli a stala sa favoritkou, zároveň sa stala terčom protikampane ostatných strán," povedal.

Hlavnou témou v druhom kole sa podľa Hřícha stala polarizácia názorov.

"Polarizovala Slovákov na liberálnych a konzervatívnych. Polarizácia však nie je až taká reálna. Ľudia nevolia striktne podľa toho, či sú striktne konzervatívni, alebo liberálni," uviedol.

Kampaň lepšie začal Šefčovič, potom iniciatívu prebrala Čaputová

Kampaň v druhom kole vnímal ako tvrdšiu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Maroš Šefčovič trocha zmenil taktiku, pretože tá, ktorá ho dostala do druhého kola, už nebola potrebná. Začal sa viac zameriavať na poukazovanie niektorých vlastností Zuzany Čaputovej. Videli sme relatívne zaujímavé množstvo duelov. V prvej polovici dvojtýždňovej kampane prevzal iniciatívu práve Maroš Šefčovič. Potom už iniciatívu prevzala Zuzana Čaputová," zhodnotil Hřích.

Šéf agentúry AKO si taktiež myslí, že Slováci nepovažujú za dôležité, či bude vo vysokej politickej funkcii muž, alebo žena.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. Odpady nad zlato
  5. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  8. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  10. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  5. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  6. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  7. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  8. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  9. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  10. Odpady nad zlato
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 179
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 990
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 366
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 169
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 558
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 068
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 587
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 402
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 344
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 272
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep

Neprehliadnite tiež

Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili takmer 405-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 589 obetí.


a 4 ďalší 7 h
Mestské pozemky chcú do nájmu viacerí farmári. Roky mali byť využívané aj bez nájomnej zmluvy s mestom.

Mali spor na poli i blízko k Varehovi.


9 h
Košičan Ján Marek žije v Dánsku päť rokov. V krajine sa po takmer roku a pol pandémie vďaka vysokej zaočkovanosti populácie dočkali života bez obmedzení.

Vysoká zaočkovanosť im vrátila slobodu.


9 h
Skryť Zatvoriť reklamu