SME

Ministerstvo kultúry nechce zrušiť Kunsthalle, vyzvalo umelcov na diskusiu

Výtvarníci aj ďalší predstavitelia kultúry bojujú za osamostatnenie Kunsthalle v Bratislave.

Budova Kunsthalle pri Národnom osvetovom centre na Námestí SNP v Bratislave.Budova Kunsthalle pri Národnom osvetovom centre na Námestí SNP v Bratislave. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Za „zavádzajúce a postavené na nepravdivých tvrdeniach“ považuje Ministerstvo kultúry SR vyhlásenie skupiny umelcov k osamostatneniu a zachovaniu Kunsthalle Bratislava v Dome umenia.

Uvádza sa to v stanovisku Ministerstva kultúry SR k vyhláseniu výtvarnej a kultúrnej obce Slovenska zverejnenému 2. apríla, ktoré poskytla Barbora Palovičová z komunikačného odboru rezortu kultúry.

„Rezort kultúry nikdy neprezentoval snahu zrušiť kunsthalle, naopak, sme presvedčení, že kunsthalle ako nezbierkotvorná inštitúcia má svoje pevné miesto v oblasti výtvarného umenia,“ konštatuje Ministerstvo kultúry SR, ktoré chce o téme odborne diskutovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výtvarníci chcú samostatnú Kunsthalle

Výtvarníci, ale aj ďalší predstavitelia kultúrnej obce od marca bojujú za inštitucionálne osamostatnenie Kunsthalle Bratislava a zachovanie sídla v Dome umenia na Námestí SNP 12 v hlavnom meste.

V nadväznosti na neziskovú občiansko-kultúrnu iniciatívu #Stojím pri Kunsthalle vznikla v úvode apríla s týmto cieľom aj výzva s petíciou na internete.

“Výzva na osamostatnenie a zachovanie Kunsthalle Bratislava v Dome umenia“ je zároveň vyhlásením výtvarnej a kultúrnej obce Slovenska k snahám Ministerstva kultúry SR a Národného osvetového centra „zrušiť pôsobenie Kunsthalle Bratislava v priestoroch Domu umenia na Námestí SNP 12 a zriadiť tam tzv. Kreatívne centrum“.

Petíciu aj výzvu zverejnili v utorok 2. apríla. Petíciu k výzve podpísali mnohí výtvarní umelci, kurátori, pedagógovia vysokých škôl výtvarného zamerania, predstavitelia umeleckých inštitúcií, spolkov, odborných platforiem a mnohí ďalší.

SkryťVypnúť reklamu

Štyri požidavky signatárov

Petícia zverejnená na webstránke Changenet.sk počas prvého dňa získala približne 500 podporovateľov.

Jej signatári sa obracajú na ministerstvo kultúry so štyrmi požiadavkami. Konkrétne žiadajú o samostatnosť a právnu subjektivitu Kunsthalle Bratislava. Chcú tiež stabilizáciu Kunsthalle v Dome umenia na Námestí SNP a odovzdanie správy Domu umenia pod Kunsthalle Bratislava.

Požadujú aj koncepčné riešenie oblasti kreatívneho priemyslu, ktoré nebude na úkor už existujúcich kultúrnych inštitúcii.

Napokon chcú od ministerstva kultúry nevyhnutný otvorený a odborný dialóg pred plánovanými zmenami v oblasti umenia a kultúry.

Podrobnosti o výzve možno nájsť na webstránke Kunsthalle Bratislava a jej facebookovom profile.

Ministerstvo kultúry v stanovisku na výzvu a internetovú petíciu na jej podporu zdôrazňuje, že „preferuje vedenie odbornej diskusie so zástupcami výtvarnej a kultúrnej obce na tému Kunsthalle a za najvhodnejšie považuje zriadenie pracovnej skupiny zloženej zo zástupcov všetkých dotknutých strán“.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt Kreatívneho centra

Za okrúhlym stolom by sa malo odborne diskutovať o témach ako samostatnosť kunsthalle, respektíve jej právna subjektivita, či projekt Kreatívneho centra v Bratislave.

„Vznik Kreatívneho centra nie je proces na zelenej lúke, a preto útoky predstaviteľov výtvarnej a kultúrnej obce zhrnuté vo vyhlásení považujeme za absolútne nevhodné. Posielaním odkazov, resp. žiadosti o stretnutie cez médiá, či verejnými vyhláseniami vytvárajú zástupcovia Kunsthalle nepravdivý obraz o svojvoľnom konaní Ministerstva kultúry SR a o odmietaní diskusie, pričom ministerstvo opakovane preukázalo svoju ochotu diskutovať a riešiť otázky Kunsthalle,“ dodáva sa v stanovisku rezortu kultúry.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 726
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 256
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 812
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 412
  5. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 354
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 315
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 195
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 561
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý špeciálny prokurátor Dušan Kováčik.

Do vynesenia rozsudku ostáva už len záverečná reč Kováčika.


Obchodný dom Javor v Tatranskej Lomnici.

Obchodný dom Javor čaká na nové využitie.


Ukrajinský vojak, ktorý má volací znak Ulysses, stojí pri svojom spolubojovníkovi Denysovi pripravujúcom sa na vypustenie prieskumného bezpilotného lietadla v Doneckej oblasti na Ukrajine.

Bezpilotné lietadlá na Ukrajine menia hru rovnako ako tanky v prvej svetovej vojne.


a 2 ďalší

Irán doteraz útočil len sprostredkovane.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu